Ki állítja meg Erdogant, ki állítja meg Törökországot? [17.]

2020. március 05. 11:54 - Mizantróp.

Tavaly, 2019 október 9-én a török hadsereg megtámadta Szíriát a Béke Forrása Hadművelet (valódi nevén: Operation Peace Spring) keretében. Az akció egy teljes hónapon keresztül tartott 15 ezer török és 14 ezer velük szövetséges szír katona részvételével. A beavatkozás eredményeként egy 1200 négyzetkilométeres (10-20 km mélységű) ütközőzóna jött létre a török határ mentén, szíriai területen, mely török indoklás szerint a kurdok távoltartását szolgálja majd. A hadműveletre azt követően került sor, hogy az amerikaiak váratlanul kivonták csapataikat Szíriából egy minimális kontingenst hagyva a téréségben. Donald Trump csapongó és hozzá nem értő "kalandor-politikája" gyakorlatilag a Putyin vezette hármas-szövetség kezébe adta Szíriát, mely így a szír kormány (Bassár el-Aszad) - Oroszország - Irán közös haderejének ölébe pottyant. A többi politikai erő: a kurd hadsereg, az ISIS maradéka, a szír ellenzéki erők és a tucatnyi egyéb szervezet zárójelbe kerültek a mindent uraló említett hármassal és a törökökkel szemben.

sziria_torokok.jpg

A török hadsereg Szíriában (2019 október 12) forrás: edam.org.tr

A jelenlegi szír helyzet tehát teljes átrendeződést mutat a fél évvel ezelőttihez képest, most két erő uralja a térséget: egyik oldalon az expanzív politikát folytató Törökország áll (helyi szervezeteivel), míg a másikon az orosz-vezetésű szír-orosz-iráni hármasszövetség. A kétpólusúvá váló berendezkedésben Törökország nagyhatalmi státuszt nyert: vele tárgyal minden résztvevő, így az USA és Oroszország is. A Putyin - Erdogan "csúcstalálkozóra" éppen most, március 5-én kerül sor (Moszkvában). Feszültté teszi kettejük viszonyát, hogy február 27-én Idlib tartományban egy légitámadás során 33 török katona vesztette életét. A légicsapást valószínűleg (egyelőre nem tisztázott módon) orosz gépek hajtották végre, de feltehetően nem törököket, hanem szír lázadókat kívánták megsemmisíteni. Idlib egyébként is a szír konfliktus legveszélyesebb "tűzfészke", hiszen itt harcol és itt zsúfolódik össze a térség minden résztvevője: a szír lázadók, a dzsihadisták, a törököknek "dolgozó" erők, az oroszok az irániak, sőt a kurdok bizonyos erői is.

sziria_terkep_2020.jpg

forrás: aljazeera.com

Ami most a legnagyobb kérdés: meddig fog terjedni a török nagyhatalmi politika (az erdogani nacionalizmus) és milyen mértékben fogja alakítani (vagy átalakítani) a Közel-Kelet (főleg Szíria) politikai-befolyási térképét. Másképp fogalmazva: "ki állítja meg Erdogant?" Képes lesz elérni Szíria felosztását? Felmerülhet megvalósítható, reális lehetőségként Szíria orosz-török felosztása, melyben Észak-Szíria török érdekszféra (elcsatolt terület), Dél-Szíria pedig orosz bábállam lehet? Vagy esetleg ez már most megvalósul, amit a mai orosz-török "csúcstalálkozó" szentesít (afféle modern-kori Molotov-Ribbentrop paktumként, mely 81 éve Kelet-Európát, ma a Közel-Keletet osztotta/osztja fel).

Törökország kétségtelenül regionális nagyhatalom, mely a világ 11. legerősebb hadseregét és a Föld 19. legnépesebb államát tudhatja magáénak. Erdogan ma 82 millió török állampolgár vezetője és a világ 19. legerősebb gazdaságát uralja. A török GDP jelenleg 0,8 billió dollár, ami különösen akkor figyelemre-méltó, ha például az orosszal vetjük össze, mely ma 1,6 billió dollár körül mozog. Vagyis szinte minden tekintetben - lakosságszám, gazdaság, haderő - a Török Birodalom állam egy fél Oroszországot tesz ki napjainkban.

torokorszag_adatai.jpg

Az erdogani birodalmi külpolitika ma már az Európai Uniót is "fenyegeti", hiszen a török diktátor a migránsokkal zsarolja Brüsszelt, mondván: "ha nem fizettek, rátok engedek 4 millió migránst". Ennyi ember tartózkodik ugyanis jelenleg a török határok közt, égve attól a vágytól, hogy Európába, főleg Németországba jusson. A török hadsereg pedig eközben jelen van nem csak Szíriában, de most már Észak-Afrikában is, ahol a líbiai, Tripoliban működő kormányerőket támogatják (szemben a Kelet-líbiai Hálif Haftár tábornok vezette erőkkel). Nyilván ez az akció is ugyanolyan célt szolgál, mint az oroszok szíriai jelenléte: pozíciókat, támaszpontokat és jogokat szerezni az országban, mely jogokat aztán államközi szerződésekkel legitimálnak. A módszer bevált taktika: Oroszország így birtokol több övezetet és támaszpontot is a szíriai tengerparton és annak közelében.

sziria_erdogan_putyin.jpg

Erdogan kétségtelenül ma a világ egyik legbefolyásosabb vezetője, aki nagyhatalmi babérokra tör és országát a világ meghatározó államává akarja fejleszteni. Ehhez óriási segítség számára Törökország sajátos stratégiai, geopolitikai helyzete (hiszen uralja a Fekete-tengeri szorosokat, hidat képez Európa és Ázsia között és a Közel-Kelet kapuja is), illetve hatalmas hadserege, mellyel a térségben csak Egyiptom mérhető, illetve a hagyományos katonai nagyhatalmak: USA, Oroszország, Kína, India, Japán, Franciaország, Nagy-Britannia.

Hogy ki állítja meg Erdogant, ma nagy kérdés, amire sem az Európai Unió, sem Putyin, sem Trump nem tudja még  a választ. Országa NATO tag, lakossága muszlim, államának területe egyszerre része a Közel-keleti, ázsiai és európai befolyási övezeteknek, gazdasága pedig erősödést mutat. Törökországnak minden adottsága biztosított ahhoz, hogy az elkövetkező évtizedek meghatározó nagyhatalma legyen. De vajon Erdogan meddig mehet el, amíg ezt kiharcolja? /2020.03.05.11:54/

A poszt zárása után érkezett: a március 5-i moszkvai Erdogan - Putyin csúcstalálkozón tűzszünetben állapodtak meg a felek (Idlíb tartományban), amihez egy lényeges kiegészítés is társult, nevezetesen, hogy Oroszország és Törökország ezentúl közösen fognak harcolni az ENSZ-Bt által terroristának nevezett szervezetek ellen. Ez a rész alighanem a kurdok miatt lényeges Erdogan számára, aki évek óta mindent elkövet azért, hogy minden kurd szervezetet terroristának minősítsenek. Úgy tűnik, most ehhez megnyerte Putyint is, sőt elérte, hogy az orosz haderő is ellenségként tekintsen rájuk és harcoljon ellenük (Szíriában is).

mizantroop_lec4.jpg

131 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mizantroop.blog.hu/api/trackback/id/tr1515504502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nnnnnnnn 2020.03.06. 08:25:04

miért kéne megállítani? nekünk a migránshullámot kell megállítani, kit érdekel hogy lövik egymást halomra a közel keleten?

chrisred 2020.03.06. 08:32:13

@nnnnnnnn: Dehogy lövik, szépen kiegyeztek egymással. Ahogy egyébként akkor is történt, amikor a törökök lelőtték az orosz vadászgépet. Mindkét diktátornál fogyóeszköz az emberanyag, érvek az érdekszférákról szóló tárgyalásoknàl.

chrisred 2020.03.06. 08:36:21

@Látens Inszinuáció: Ugyan már, Putyinnak nagyon jól jön egy olyan figura Közel-Keleten, mint Erdogan. Egy szunnita mumus, akivel riasztgatni lehet a siíta szövetségeseket. Akik annyira túlnyerték magukat az utóbbi időben, hogy azt hitték, megy ez nekik az orosz medve segítsége nélkül is.

Etniez 2020.03.06. 08:40:00

Törökországgal az erő nyelvén kellene tárgyalni, gazdasági szankciókat kilátásba helyezni, ha tovább zsarol minket.
Exportja jó része ide jön, nekünk is fájna, de nekik jobban. Sokkal jobban.

Etniez 2020.03.06. 08:43:07

@morph on deer: alig várom már, hogy a magyar kormány bevándorlási párti szervezetnek nyilvánítsa Törökországot és teleplakátolja vele az országot..

Oh, wait...

Etniez 2020.03.06. 08:45:05

@Reding Roli: de, nyitottak egy muszlim szélsőség képző iskolát Budapesten. Erdogan elkérte amit akart. Orbánt palira vette a "szövetségese".

Talán ideje lenne levonni a tanulságot. Oh, wait...

Etniez 2020.03.06. 08:47:15

@Boycie: "az jó lenne"

De nem az, történik te fasz, most éppen mit Sorosozol? Orbán spanja tolja ránk a migriket, kiakadt a szoftver a fejedben, mi?

Etniez 2020.03.06. 08:48:35

@haXXor: "az uj vilagrend vezeto hatalmaival (orosz, torok)."

Hogy kivel? :DD

Ekkora hülyeségre ekkora monológot felhúzni, omg.

Kivlov 2020.03.06. 09:00:33

Nem kell Erdogant megállítani, azt majd megteszi a nép.
Az EU-nak a törököktől ideözönleni akaró kamumenekült arab csürhét kell megállítani. 2020-ban ez pedig nem lenne túl bonyolult, csak akarni kellene.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.03.06. 09:14:42

@Arkadiai:

Ha nem lett volna az orosz baráti segítség, már rég győztek volna a liberálisok Szíriában.

Proud Mary 2020.03.06. 09:16:14

szerintem majd a csehkatka meg fogja állítani

chrisred 2020.03.06. 09:16:56

@MAXVAL bircaman közíró: És a többmillió szír újra otthon lenne.

chrisred 2020.03.06. 09:20:49

@Kivlov: Annyira ide akarnak özönleni, hogy a törököknek fegyverrel kell őket a görög határ felé kényszeríteni.

chrisred 2020.03.06. 09:25:06

@MAXVAL bircaman közíró: Nem, egészen más. Líbiából nem az ott lakók érkeznek, hanem a központi ellenőrzés hiánya miatt az afrikai migráció fő áteresztőpontja lett.

chrisred 2020.03.06. 09:33:25

@MAXVAL bircaman közíró: Szíria népe nem létezik, egy nagy katyvasz, amit egy térképasztalon találtak ki, és most már csak a nyers erőszak tart össze.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.03.06. 09:41:12

@chrisred:

A lényeg: a liberális terveknek minimális a támogatottsága.

Boycie 2020.03.06. 09:46:04

@Etniez: Te az a tipusú elbaszott "ellenzéki" vagy, akinek a gyűlölet elvette már az eszét és ezért folyamatosan értelmetlenségeket kommentel, amivel jól lejáratja azt az oldalt amit képvisel. Persze lehet hogy Soros-ügynök vagy és a vérrel és könnyel szennyezett spekuláns dollárokért tetteted hülyének magad :)))

Most magyarázzam egy ilyennek?? Orbán azt a politikát támogatta ami oda tolta volna a migriket. Ha a törökök most ide próbálják tólni, majd nem fogja támogatni (mert nem teheti meg, az teljes bukás lenne neki mert legközelebbi választáson csak a trafiktulajdonosk szavaznának rá). Szerencsére néhányan felébredtek az EU vezetői közül és nem a görög vezetést fasisztázzák amiért lövik a migránsokat (ha figyelted nem is szírekről van szó vicces módon, ezeket csak a leggátlástalanabb muszlifaszszopók nevezhetik menekültnek) hanem becsukják a kicsi liberális szemüket mert nem szeretnének még 4 millió allahu-akbározó elbaszott majomembert befogadni (a fogorvosok és IT szakemberek a múltkor jöttek, most már csak kebabosok és kecskepásztorok vannak :))) ). Már szívnak ugyis eleget az eddigiek miatt, naponta kell hazudozniuk hogy nincsen is no-go zóna, nem is romlott a közbiztonság, a fehér fasiszták rongálják a zsidó üzleteket, nem a muszlimok (pl. amikor Jeruzsálem fővárosként elismeréséről volt szó), stb.

PS: a migráncsolás olyan káros Európának és olyan mértékben rombolja szét Európát, hogy nem tudom elképzelni hogy valaki, aki nem debil vagy nem pénzért hazaáruló, az képes azokat a migránssimogató meg willkommenskulturozó mondatokat kiejteni a száján vagy leírni amik a standard szövegek voltak eddig balliberális oldalon. Azt tudjuk hogy rengeteg nyugati politikus van a Soros zsebében (30 milliárd USD az 30 milliárd USD), ez ugyanúgy igaz, ahogy az is hogy az ororszok, irániak, kinaiak, stb is próbálnk minél nagyobb befolyást szerezni a szétrohadt moralitású, idientitását vesztett EU-ban, ami éppen ezért lett sebezhető, gyenge, döntésképtelen és egy nagy fos :(((

chrisred 2020.03.06. 09:48:23

@MAXVAL bircaman közíró: Egy muszlim országban nyilvánvalóan az.

Boycie 2020.03.06. 09:52:26

@chrisred: "Annyira ide akarnak özönleni, hogy a törököknek fegyverrel kell őket a görög határ felé kényszeríteni."
Te is a standard "demokratikus ellenzéki" funkcionális analfabéta niggerfaszszopó vagy.
A görögök hajtják vissza a kedvenc serial rapist majomembereidet akik maguktól szeretnének eljutni Nyugatra mert ott a debilitásig agymosott népek nagy benefit pekidzsekkel várják az emberiség minden hulladékát (mert Soros, erre a fajta Darwin díjas viselkedésre racionális magyarázat nincsen). A törökök meg erre válaszul reagálnak fegyverrel visszahajtással. Így 2 tűz közé kerülnek szerencsétlenek, hátha a híg fos szilárdságú EU fogja előbb megsajnálni őket, a rendszeresen népirtó törökök biztosan nem. Szerencsére a hazaáruló Soros NGO aktivistákat elkezdték a görög nép fiai öntevékeny csoportokban jól agyonverni. VÉGRE valami immunreakció valahol Európában...

Boycie 2020.03.06. 09:59:38

@chrisred: Az lenne a megoldás (részben) ha lenne egy Kurd állam. Ezt próbálja fegyverrel megakadályozni a majomember Erdogan (de valószinűleg minden török vezető így tenne, ez nekik nemzeti érdek, az országuk legalább 30%-a "kurdisztán"). Várom hogy az USA mikor kezdi bombázni Ankarát ahogy a szerbeket bombázta a szar albánok védelmében.
Mikor az iraki "kurdisztán" kikiáltotta a függetlenségét, az iraki kormánycsapatok néhány nap alatt legyőzték őket és visszavonatták a függetlenségi deklarációjukat, az USA katonák meg csak nézték. Azóta megvannak a káoszban hogy hivatalosan nem függetlenek, mert egy relative jól szervezett és normális társaság.
Egy nagy szar ez az egész. AZ USA is akkor avatkozik be "elvi alapon" ha valami egyéb célja van (és ez elnöktől független, a Nobel békedíjas Maki alatt is ezt csinálták)

Etniez 2020.03.06. 09:59:43

@Boycie: hozzászólásodból az jön le, hogy nagyon buta vagy.
Mi kommentelők is megmondtuk, hogy a török beavatkozás kurvára nem fog békét hozni, sőt. Jó hosszúra elnyújtja majd a rendezést, mert Erdogan etnikai tisztogatást fog ott végrehajtani, ami értelemszerűen késlelteti a békét. Ahol háború van, ott pedig senki nem akar élni.

Mi ezt már megmondtuk, az EU is tudta, sajnos neked és Orbánnak meghaladta a képességeit helyzet értelmezése.

Jelenleg az történik, hogy Erdogan kalandor politikáját azzal próbálja javítani, hogy erőszakkal ránktolja a migriket.

De neked erről is Soros és az én értelmi képességei jutnak eszedbe, hát ez sajnos nem engem minősít.

Te ostoba....

chrisred 2020.03.06. 10:01:15

@MAXVAL bircaman közíró: Nyilvánvaló. Hiszen az iszlám fundamentalista agresszió sokkal jobb.

Boycie 2020.03.06. 10:03:17

@Proud Mary: A csehkatkára rá kell ereszteni egy ilyen kiéhezett migránscsordát, úgyis arra vár :))) Végre nem pénzért kell majd faszt szopnia hanem élvezetből teheti :)))

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.03.06. 10:05:52

@chrisred:

Itt éppen a liberálisok állnak szövetségben az iszlamistákkal a mérsékelt szír kormány ellenében, vedd észre.

Kivlov 2020.03.06. 10:05:56

@chrisred:
Mert nekik már tötökország is ojrópa.
Amúgy meg ha nem akarnak ideözönleni, akkor mit keresnek tízezrével a földközi tengeri hajókon, meg a balkánon? takarodjanak hazafelé, adunk nekik iránytűt.

chrisred 2020.03.06. 10:06:18

@Boycie: A kurdokat a mostani vörös parókás maki hagyta cserben haverja, a Kremlben csücsülő maki kedvéért.

chrisred 2020.03.06. 10:10:06

@Kivlov: Szerintem a balkáni útvonalon meg a földközi tengeri hajókon nem azok vannak, akiket a törökök eddig fegyverrel tartottak vissza, most meg fegyverrel hajtanának Európába.

Etniez 2020.03.06. 10:11:06

@Boycie: nem baj, ha, tetszik egy libsi csaj, nem kell migrikkel helyettesíteni magad.
Én is szúrnám a hitgyülis PR-fiatalt.

chrisred 2020.03.06. 10:12:52

@MAXVAL bircaman közíró: A mérsékelten népirtó szír kormánnyal szemben az áll, aki nem akar önként a vágóhídra menni. Szabadságharcos is van köztük, meg szunnita fundamentalista, a többségük meg egyszerűen két tűz közé került ottani lakos.

Boycie 2020.03.06. 10:13:05

@chrisred: ez így van, de a mostani az nem maki hanem europid tipusú angolszász fehérember, az USA társadalom krémje :))) A Maki meg egy majom. Teccik érteni??
Pont ezt írtam eggyel később hogy az elveket csak coverup-nak használják, mindenki pragmatikus gazember (USA, Törökök, EU)

teleorman 2020.03.06. 10:21:35

@MAXVAL bircaman közíró: vacsoraszünet engedélyezett? Poszt indul 11:54, első komment 19:54, első birca komment 20:30! Persze, persze, a bérkommentelő is ember, de azért ennél gyorsabb reakciót várnék el, ha én lennék a megbízó... főleg ha Törökországot és Oroszországot már-már egy lapon említi valami idióta, megfeledkezve a Putyinlandnak kijáró kötelező ájult tiszteletről.

Boycie 2020.03.06. 10:23:06

@chrisred: A "mérsékelten népirtó kormány" csak azokat népirtotta, akiknek nem tetszett a rendszer, egyébként egy a sok etnikai és vallási különbséget elég jól balanszírozó szekuláris diktatúra volt. Ha visszaolvasol (pl wikipedia is jó) az elégedetlenkedést nagyrészt a muszlim fanatikusok kezdték, mert szerettek volna sariát meg egyéb baromságokat, ráerőltetni a többi népekre. Ezt követelték Asszadtól. Pl lehet hog meglepő de a kurvára liberális egyetemi oktatók Damaszkuszban azt követelték hogy legyen kötelező a női hallgatóknak letakarni a fejüket. Ez volt az arab tavasz Szíriában. Uyge milyen vicces?? Aztán nyilván a 0% liberális is csatlakozott az elégedetlekedőkhöz és megjelentek a CIA és Soros ügynökök szart kavarni, kizárólag azért mert iráni-orosz érdekszféráról volt szó.
Később az USA képes volt hivatalosan "al-kaida affiliate"-ként nyilvántartott terror szervezetet pénzelni, kiképezni, felfegyverezni az Asszad ellen, aztán kurvára csodálkoztak amikor ezek egységesen átálltak az ISIS-hez :)))

chrisred 2020.03.06. 10:25:21

@Boycie: Tudtommal Trump egy germán származású porszívóügynök, aki csak azért nem néz ki úgy, mint aki most jött le a fáról, mert véletlenül egy milliomos családba született bele. :)

teleorman 2020.03.06. 10:29:19

Ki állítja meg Erdogant? Hát maguk a törökök, ha úgy gondolják. Elvégre választásokat még tartanak, lesz elnökválasztás is úgy bő 3 év múlva. Bár a pálya lejt - sokkal jobban, mint nálunk, ott a rendetlenkedő firkászokat nem megveszik, hanem beviszik - azért feltehetően nem csalnának el teljesen egy elnökválasztást. Ám az ellenzék megosztott és nem eléggé populista, vagy másfél évtizedig komoly gazdasági fejlődés volt s most sincs teljes csőd csak érzékelhető romlás. Ha Erdogan megy, már Törökországot sem kell megállítani, az alternatív politikai erők jellemzően sokkal nyugat-barátabbak és kevésbé konfrontatívak.

Boycie 2020.03.06. 10:29:56

@chrisred: Ha megnézed hogy mondjuk 100 évvel ezelőtt miylen államokat voltak képesek szervezni a germánok, angolszászok és a makik, akkor lesz némi fogalmad a különbségekről :)))

midnight coder 2020.03.06. 10:30:33

@MAXVAL bircaman közíró: "A terroristák. "
Ezzel nem nagyon szűkítetted le a kört.

apro_marosan_petergabor 2020.03.06. 10:33:10

A cikk kérdésfelvetése természetesnek tűnik.
Érdekes, hogy ez a felvetés így nem merült fel eddig - legalább is libero oldalról - ameddig Európa törökök általi elárasztásával, vagy a török EU csatlakoásával kellett volna foglalkozni.
De ezt a kérdést már a kilencvenes években feltette gróf Ferrero-Waldner osztrák külügyminiszternő, és meg is válaszolta: az osztrákok 500 évig harcoltak az oszmán birodalommal (jelentős támogatásunkkal...), ezért nem terítenek piros szőnyeget, azaz megvétózzák a török EU csatlakozást.
Most Szíriában nyomulnak, s jé, mindekit elkezdett zavarni ez a tény...
Trump kalandor politikája...? ...mondá a cikk.
Nem, Trump azon a vonalon halad, amit megválasztásakor megígért. Kivonja az USA (élő) erőit fokozatosan, s helyettesíti másokkal, pl. törökökkel.
Nem az USA nyomorgatja Asszadot, hanem a török hadsereg. Az amerikaiak lassan megtanultak politizálni, aminek a lényege, nem a saját..., hanem máséval kell verni a csalánt... (ez így megy az "arab" tavasz óta...). Kinek jó ez? Pl. Izraelnek, mert továbbra is lekötik kitartó ellenségeit/kokurenseit, Szíriát és Iránt. Na, most ugye tudjuk, hogy az USA és Izrael mindig egyeztet a külpolitikájukról. Ez most sincsen másképp.
S mi van velünk, OV hogyan kezeli ezt? Pragmatikusan, ahogy ezt egy kompországnak kell, itt, közép-európában, Trianonban körülmetélve. Akár az utolsó pillanatban is módosítva, érdekeinek s a pillanatnyi erőviszonyoknak megfelelően. Román módra. Ezzel a stílussal Románia mindig jól járt, reméljük mi is. Orosszal, USA-val, törökkel egyaránt próbálunk jóban lenni. S persze az EU-val is, főleg akkor, ha az EU lassan megtanulja, merre van az előre.
Alapvető érdekünk a migráció megállítása, ehhez kellenek törökök, az EU, az utóbbi most kezdi lassan - nem kevés értékban OV által inicializálva - felismerni saját érdekeit.

Kivlov 2020.03.06. 10:38:58

@chrisred:
Szerintem meg édesmindegy, hogy hol ki van. A lényeg az az, hogy kamumenekült csürhe, aki bozótosokon, ILLEGÁLISAN akar idejönni.
Ha tényleges menekült lenne, akkor civilizált ember módjára igénybevehetné az erre a célra (is) kiépített határátkelő helyeket, és a megfelelő menekültügyi eljárások után kaphatna menedéket. Feltéve, hogy jogosult rá.
Amelyik nem így csinálja, az kvázi be is ismeri, hogy ő nem jogosult rá, ennek ellenére mégis idejön markot tartani. Ez a dolog lényege.

Boycie 2020.03.06. 10:39:42

@teleorman: Ez sajnos ugyanolyan nehéz a törököknél mint a magyaroknál. Erdogan a vissza-iszlamizáció apostola (szakítva az atatürki hagyományokkal). Az a vidéki 0 IQ csőcselék aki ezért követi őt, nem fog a szekuláris erőkre szavazni csak azért mert mondjuk a nyugati határszélen lelövik a migriket, vagy valamennyit csökken a statisztikailag mért életszinvonal vay GDP (ő ugyis megfeji és megbassza a kecskét, life as usual). Ahogy a magyaroknál is egy keresztény vagy erősen nemzeti gondolkodású ember legfeljebb szomorkodik hogy sokat lopnak Orbánék, de nem fog hazaáruló, migráncsoló, a Szent Koronát lemicisapkázó (nem felejtjük), erdélyi magyarokat lerománozó liberális (zsidó) söpredékre szavazni. Na.

Boycie 2020.03.06. 10:46:23

@Kivlov: Ez pontosan így van. Ezt a legjobban az olaszok szívják meg. Még a baloldali belügyminiszter is elismerte hogy a tengerből kihalászott nigger csőcselék 99%-a nem jogosult menekült sztátuszra. És akkor mit lehet velük csinálni? Vissza kellene őket toloncolni, de hova?
Ott azt szívják meg hogy a majomnak elég belevetni magát a tengerbe a libiai partoknál, máris ott teremnek a Soros finanszírozta hajók és a nemzetközi jog teljes kicsavarásával és pofánszarásával már hurcolják is őket keresztül a tengeren az olasz partokhoz. Azokat kellene kivégezni/agyonverni aztán akkor rend lenne. A libiai parti őrség kihalászná az "önkéntes könnyűbúvárokat" és visszavinné a partra. Csak hát ez miért érné meg nekik. Munka van vele, ők meg ugye arabok...

chrisred 2020.03.06. 10:49:56

@Boycie: "A "mérsékelten népirtó kormány" csak azokat népirtotta, akiknek nem tetszett a rendszer,..."

Ja, csak az a lakosság nagyobbik része volt. :) Aszad addig tudta mérsékelt terrorral fenntartani a diktatúráját, amíg magasan volt az olajár. Aminek ugye a 2008-as válság betett, és a lakosság nyakába szakadt a fenntarthatatlan gazdaság összes nyűge a vízhiánytól kezdve a munkanélküliség, míg Aszad és az alavita elit kezében mérhetetlen vagyonok gyűltek fel. Ez volt az arab tavasz Szíriában.

Gondolom, Soros nevét csak rutinszerűen keverted ide. CIA ügynökök pedig pont az Al Kaida kapcsolatok felderítése miatt voltak az országban.

Ami a fegyverexportot illeti, először az oroszok szegték meg az ENSZ általi fegyverembargót a polgárháború során, majd ők vétózták meg a Biztonsági Tanácson belül a nemzetközi beavatkozás lehetőségét.

Kivlov 2020.03.06. 10:51:55

@Boycie:
Erről van szó.
Komoly "joghézag" van itt.
Annyit kéne csak csinálni, hogy amilyen felségjelű hajó menti ki a nemzetközi vizekről, abba az országba vigye. Máshová csak az adott ország külön engedélyével és kész.
De amúgy 2020-ban pár tízezer km tengeri határ védelme sem tűnik lehetetlen feladatnak. csak nincs akarat.

chrisred 2020.03.06. 10:55:20

@Boycie: Keresztény magyar ember nyilvánvalóan a "Térdre csuhások! Imához!"-ra szavaz, nehogy a micisapkások kerüljenek hatalomra. :)

Boycie 2020.03.06. 11:14:50

@Kivlov: Ez pont a joghézagról szól. Nyilván meg tudnák védeni a határokat idegen behatolók elől, de az idegen behatolók a nemzetközi jog megerőszakolásával "menekülteknek" vannak álcázva és akkor meg be kellene fogadni az összeset, ha 100 millióan jönnek évente, akkor annyit. Ezzel kellen kezdeni valamit. De már az erről gondolkodás is fasizmus a liberális zsidó söpredék szerint. Persze arra is van megoldás, de az már tényleg fasizmus. Mondjuk igény az lenne rá :)

chrisred 2020.03.06. 11:20:34

@Kivlov: Nincs semmi joghézag, a nemzetközi egyezmények szerint a hajótöröttet a legközelebbi biztonságos kikötöbe kell szállítani.

Boycie 2020.03.06. 11:21:59

@chrisred: Én tényleg nem tudom hogy ti debilek vagytok, vagy a magatokat lejárató primitív érvelésre vagytok kiképezve/utasítva. Lehetne ezt értelmesebben is csinálni.

A térdre csuhások 30 éve volt, az elmúlt 25 évben orbánék a keresztény nemzeti ideologiát nyomják. A micisapkázók meg pont ugyanazok a gusztustalan hányadékok, hazaárulók, leninfiúk, muszka(soros)-vezetők, emberi hulladékok (human garbage) mint 30 éve voltak. Azért elég egyszerű a választás :)

Boycie 2020.03.06. 11:26:35

@chrisred: És ki dönti el hogy mi a biztonságos kikötő?? Ne idétlenkedj már. A libiai parti vizekről hordják a soros-ügynökök a "hajótörötteket" az olasz partokhoz. Gondolkodjál már egy kicsit. A hajótörött meg úgy keletkezik hogy bármilyen szar ladikba beszállnak 3x annyian mint megengedett, mennek 100 métert befele, ott nyilván felborulonak, elsüllyednek aztán jé, pont ott várakozik egy Soros finanszirozta hajó ami felszedi őket és már viszi is keresztül a tengeren az EU-ba. Ha szerinted ez így rendben van akkor te tényleg elmebeteg vagy.

chrisred 2020.03.06. 11:30:53

@Boycie: A micisapkázás meg 1990-ben volt, amikor azon ment a vita, hogy mi kerüljön a címerre. Akkor mondta Kis János, hogy felőle akár micisapka is lehet, csak döntsék már el végre.

chrisred 2020.03.06. 11:32:29

@Boycie: Nincs rendben, de szerintem az sincs rendben, hogy fogalmatok sincs, mit jelent az a szó, hogy joghézag.

chrisred 2020.03.06. 11:35:25

@Boycie: Amúgy a "csuhások" két évvel később volt.

Boycie 2020.03.06. 11:36:01

@chrisred: Honnan tudod hogy a CIA ügynökök miért voltak Sziriában?? Részt vettél az eligaztásukon? Ne égesd már magad ezekkel a debil hülyeségekkel. Inkább írd azt hogy Soros-ügynök vagy, ebből élsz. Értsük meg hogy naponta 100 debil kommentet kell írnod különben éhesek maradnak a gyerekeid. Ezt valamennyire meg lehet érteni, bár akkor is morálisan kifogásolható hogy miért a legocsmányabb és legkártékonyabb erő szolgálatába álltál néhány spekulánsdollárért amihez emberi vér és könny tapad.
:p

PS: Én véletlenül tudom hogy a Soros mit miért csinál (ott voltam az eligazításon) és ezért gyűlölöm őt mint a szart. Tisztességes túlélésre játszó társadalmakban már rég agyonverték volna az utcán a vén gazembert a társadalom természetes immunreakciójaként:

www.rijksmuseum.nl/en/collection/SK-A-15

Boycie 2020.03.06. 11:40:44

@chrisred: Én tudom mi a joghézag, azt Kivlov kezdte, én csak hivatkoztam rá (tanultam üzleti jogot Angliában :p ) Én korábban a jog (és fogalmak) gátlástalan kicsavarásáról írtam.
Tudod a jogalkalmazásnál van egy olyan fontos elv hogy nem a törvény betüje hanem a jogalkotó szándéka a fontos és ennek megfelelően kell értelmezni a törvényeket. Ez alapján nyilvánvaló hogy a legpofátlanabbul meghágjág a tengeri és menekült jogot is. Ezt pont azért teszik mert valakiknek fontos a máskultúrájú söpredék Európába telepítése. Szerintem akik ehhez asszisztálnak, azok megérdemlik hogy úgy végezzék mint a de Witt brothers (kép előző hozzászólásban)

chrisred 2020.03.06. 11:43:12

@Boycie: Magadból indulsz ki, nem sokan vannak, akik nálam jobban utálnák a vén spekulánst, főleg azért, mert kiképezte ezt a nyakunkon élősködő politikusgárdát. Téged viszont bizonyára karakterszámra fizetnek, azért ereszted ilyen bő lére a tartalom nélküli idegrohamokat.

Kivlov 2020.03.06. 11:45:39

@chrisred:
Igen, amit nem kőtáblán dobtak le a mennyből, hanem emberek írták, emberek tudják megváltoztatni.
Különbséget kellene tenni az "önkéntes hajótörött" és a többi között. Meg persze marhaság ugyanazokat a szabályokat alkalmazni a jelen helyzetben is, mint békeidőben.
Amúgy a mingráncss*gg polirozóktól csak egy kérdésre kellene a válasz: ki finanszírozza a befogadásukat és miből???

chrisred 2020.03.06. 11:46:28

@Boycie: Nem is a te beírásodra reagáltam a joghézag kérdésben, csak magadra vetted.

Boycie 2020.03.06. 11:46:33

@chrisred: Ne idétlenkedj már. Akkoriban divat volt a nagyon liberális zsidók körében az általuk uralt médiában a kereszténykedő új Antall kurzus minden módon való gyalázása. Volt ott minden a Szent Jobb húscafatozásától kezdve a "zabbantásig" (amit véletlenül sem a Pesach-kori zabálásra mondtak) Akkor azt hitték ezek a remek zsidó emeberek hogy az cool amit csinálnak. Aztán lett a vége a 2%-os SZDSZ (1990-ben SZDSZ tag voltam és a lakhelyem miatt pont abban az alpszervben voltam ahol a Kis János és társai, "belbudai értelmiség", nem kell bemutatni őket)

Boycie 2020.03.06. 11:50:48

@chrisred: nekek írtad te szerencsétlen
" @Boycie: Nincs rendben, de szerintem az sincs rendben, hogy fogalmatok sincs, mit jelent az a szó, hogy joghézag."
jó hogy magamra vettem :)
Az a baj hogy össze vissza vagdalkozol, mintha megbízást teljesítenél. Nem kell ez. Ha értelmes független kommentelő vagy, akkor gondold inkább végig a dolgokat és csak azt fikázzad ami jogos. Abból is van elég. Nem kell rendszeresen lukra futni.

Engem nem fizet senki (sajnos), én már hülyére kerestem magam az üzleti életben és nyugdíjaztam magam. Általában értelmesebb dolgokkal töltöm az időmet, de ma délelőtt felbaszták az agyamat :)))

Boycie 2020.03.06. 11:52:45

@Kivlov: Soros megmondta, leírta: hitelt kell felvenni a migránsok ellátására. Ez volt az elhíresült első "Soros-terv"

degreen 2020.03.06. 12:03:25

@chrisred: Hol vannak itt hajótöröttek? Aki szándékosan lélekvesztőbe száll, az nem hajótörött.
Amúgy meg, ha már hajótöröttnek hívod, akkor ez szándékosság, büntetendő.
Wiki "Hajótörés (hajó megfeneklése, elsüllyesztése, összezuzatása) szándékos okozása, ha ezáltal másnak élete vagy vagyona veszélyeztetett, a 19. század végén a magyar büntetőtörvénykönyv (444. §) mint közveszélyes büntettet 5-10 évig, súlyos testi sértés esetében 10-15 évig, ha pedig a hajótörés által valaki életét vesztette, amennyiben gyilkosságnak esete fenn nem forgott, életfogytiglan tartó fegyházzal büntette; a gondatlanságból okozott hajótörést mint vétséget, egy évig és ha halált okozott, 5 évig terjedhető fogházzal büntette (445. §). "

Kivlov 2020.03.06. 12:11:22

@Boycie:
Gyurka a föld alá bújuk hamarosan...

teleorman 2020.03.06. 12:12:31

@Boycie: nagyjából igen, bár azért ez némileg bonyolultabb. Törökországban a szekularizált, nyugatias gondolkodású népesség aránya az utolsó, nyíltan iszlamista korszakhoz képest - annak már vagy 100 éve - csekély kisebbségről közel 50%-ra nőtt, ám még mindig messze nem többség. Volt ugyan néhány toleránsabb korszak, így pld. a rosszul végző Menderes-kormány alatt (1950-60), de erre a majd 100 évre azért összességében az erősebben iszlám kötődésűek stigmatizálása, háttérbe szorítása, kirekesztése volt jellemző. (Valahogy úgy, mint nálnuk a nemzeti-keresztény kötődéssel.) Erdogan ezt a sokgenerációs frusztrációt lovagolta meg elég ügyesen, olykor mesteri húzásokkal, a hadsereget neutralizálni pld. nagy bravúr volt. S igen, ez a réteg nem túl érzékeny a demokráciaféltő, emberjogi sirámokra, ha a Rais odacsap a liberálisoknak és akár sittre is vág párszázat közülük, hát tegye csak. (Itt azért a magyar párhuzam már érvényét veszti.)

Az ellenzéki összefogás egyébként a nagyvárosokban ott is sikeres, s úgy általában a "kemálista" ellenzékkel szemben azért nincsenek olyan erős ellenérzések, mint a pld. a mi Fletónkkal kapcsolatban. Ők azért nem folytattak viszonylag rövid, de annál pusztítóbb kormányzati ámokfutást, csak - néhány kivételtől eltekintve - korruptak voltak és a relatív védettség miatt minden politikai lendületüket és kreativiásukat elvesztették. (Erdoganék persze ugyanolyan korruptak, de a megfélemlített ellenzéki média miatt ez nem kap akkora nyilvánosságot.)

Boycie 2020.03.06. 12:19:57

@teleorman: Igen, ez pont így van. Nyilván azért hoztam ezt a párhuzamot és nyilván nem 100% a párhuzam :)

almásderes 2020.03.06. 12:20:50

@haXXor: "az uj vilagrend vezeto hatalmaival (orosz, torok)" ???!!! Sem katonailag sem gazdaságilag nem számítanak vezető hatalomnak. Autokráciában, jogtiprásban viszont igen

Boycie 2020.03.06. 12:24:47

@degreen: Ennél ez sokkal egyszerűbb: amikor apuka beszál a kis családdal a lélekvesztőbe, akkor elköveti a kiskorú veszélyeztetése bűntettet. Amikor annak idején a liberálfasiszta agymosó média telesírta a világot valami 2 éves vízbe fulladt képével és a gyászoló apukával, akkor elfelejtették apukát lecsukni mint gyermekgyilkost. Egyébként ez a soros-fuvarozás jól működik, elég körülnézni délolaszországban (lassan a tűző napon is fel kell kapcsolni a villanyt olyan sötét van a niggerek tömegeitől), hogy néhány % megdöglik, nem érdekli a "filantrópot". Az a lényeg hogy sikerüljön százezrével átszállítani őket.

degreen 2020.03.06. 12:35:43

@Boycie: Egyetértünk. Apucit gondolom azóta már valahol jól tartják.
A zidióta zindex, meg jön a hülye dumával, hogy "vadnyugati önkény" (index.hu/kulfold/2020/03/06/leszbosz_erdogan_menekultvalsag_gorogorszag_torokorszag_menekultek_riport/), csak mert a görögök végre megvédik magukat a hordától.

Buchhalter 2020.03.06. 12:42:23

@chrisred: kezdesz egyre unalmasabb lenni.Minden blogon ugyanazt majmolod: seggfej OV és Erdogannak ezt kell tenni.Meg különben is ,ő a jó megoldás.Te is elvagy tévedve!Legalább felmennél pár gazdasági és katonai oldalra ,meg talán politikai oldalra ,persze több nyelven ,több országgal.Tudod ,google fordító jó barát! Erdogan elment a falig! Innen vagy visszavesz,vagy mint már több elemző is írta globálisan megüti a bokáját.A"félelmetes" török hadsereg elég keményen megütné a bokáját több szomszédjával is.Nem véletlen,hogy Ciprus egészéről is lemondott 74-ben. Voltak ilyen álmai ,de a nem várt görög ellenállás az emelkedő veszteségek és a nemzetközi nyomás meghátrálásra késztette.Hivatalosan 450 török katona meghalt ,de a mai napig nem tudni 800 görög sorsáról.Amerikát felejtsük már el! Az ördög a részletekben van ,ami megint gazdasági.Az USA nyakig el van adósodva,Kína ezért bármikor egy kicsit betehet neki,ergo az USA ahol lehet mindenhol spórol .Radikálisan csökkenti a katonát,haditechnikát.De most kezd el eszmélni,hogy ha Erdogant nem fékezi meg az európai szövetségesei azt nem fogják jó néven venni.Törökország és Erdogan cirka azt csinálja mint a Szovjetunió a 70-80 -as években.Nyomul mindenhová ész nélkül csak amikor már húsba vágó a számla és átvered minden partnered a bukás útjára léptél. Erdogan és bandája nyakig szarban van.Az is jelzés értékű,hogy a török parlamenti képviselők tegnap összeverekedtek.Az egyik ellenzékinek igaza volt : a fiai miért úszták meg a katonaságot? Múlt hét óta 42 török katona halt meg Szíriában,további 5 Líbiában ,ahol semmi keresnivalója Törökországnak! A munkanélküliség stabil 15% az infláció az egekben,ezt már a lakosság sem fogja sokáig tolerálni.

2020.03.06. 12:43:48

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Borzasztó népesség robbanás történt és a helyzet csak romlik.
m.blog.hu/ma/mandiner/image/1509/nepessegrobbanas.jpg"

Ez a kulcs. Nem nagyon lehet egy ilyen improduktív népességnövekedést élelmezni és finanszírozni. Nem is akar Nyugatról hazamenni egy ideiglenes ott tartózkodó, magát menekültnek nevező, de aztán bevándorlóvá átvedlő térhódító. Aki aztán folytatja a népességrobbanást. Nagycsalád*nagycsalád*nagycsalád az mennyi, ha egy generáció 20 év és illik legalább 8 gyereket nemzeni?

Etniez 2020.03.06. 12:50:14

@almásderes: én is ezen röhögtem, Törökország papír tigris, Oroszország pedig öreg oroszlán, bár utóbbi azért még mindig tényező.

chrisred 2020.03.06. 13:03:09

@Boycie: Leírtam, hogy nincs joghézag, erre kaptam válaszként egy húszsoros tirádát tőled kezdve azzal, hogy azt sem tudod, ki számit hajótöröttnek (amit nem mellesleg ugyanaz az egyezmény szabályoz). Jó, hogy azt gondoltam, hogy az állításomat vitatod. Most már megvilágítottad, hogy unatkozol, azért gépelsz be témába nem vágó, bő lére eresztett érzelemkitöréseket.

chrisred 2020.03.06. 13:12:04

@Buchhalter: "Minden blogon ugyanazt majmolod: seggfej OV és Erdogannak ezt kell tenni."

Sehol nem írtam sem se ezt, sem azt. Orbán nem seggfej, azt teszi, ami Putyinnak jó, és Putyinnak a minél megosztottabb és gyengébb Európa kell. Erdoganról meg végképp semmi pozitívat nem írtam. Elcseszte a török gazdaságot, és most külpolitikai sikerekkel próbálja ellensúlyozni.

Boycie 2020.03.06. 13:30:10

@chrisred: Te egy összevissza hazudozó seggfej vagy. Igazi "liberális" sorosista genetikai hulladék. Remélem hamarosan lemészárolnak valami arratévedt afgán "hajótöröttek".
Én tudom hogy a funkcionális analfabetizmus kötelező a libsiknél, de amit te csinálsz az még így is égés

Boycie 2020.03.06. 13:34:01

@degreen: A görögöket nem kell nagyon félteni. Láttam néhányszor ahogy a románokat is érdemeiknek megfelelően állatként terelték pl a reptéren meg máshol is :)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.03.06. 13:35:10

@chrisred:

Csupa iszlamista harcos az, öregem, csak egy rész kompromisszumot kötött a nyugattal.

Boycie 2020.03.06. 13:41:13

@Etniez: Szerinted kik számítanak ma vezető hatalmaknak?
Valami szaklapban olvastam hogy egy tanulmány szerint a teljes EU-nak hány ezer milliárd eurót kellene fegyverkezésre költeni hogy esélyük legyen megállítani egy orosz szárazföldi támadást. És akkor az atomról nem is beszéltünk.
Próbáld lejátszani most az 1. és 2. ópiumháborút: az angol flotta felvonul Kína partjainál és... :))) Változnak az idők és sajnos a "Nyugat" megy a levesbe. Ennek én egyáltalán nem örülök, de ez van. A jóléttől elhülyülés és elkényelmesedés logikus következménye.

chrisred 2020.03.06. 13:41:35

@Boycie: "Én tudom hogy a funkcionális analfabetizmus kötelező a libsiknél,..."

Még jó, hogy tudod, hiszen nem sokkal ezelőtt vallottad be, hogy magad is szadeszes voltál. :)

chrisred 2020.03.06. 13:50:17

@Boycie: És ehhez azt is számold bele, hogy ez az x milliárd euró az uniós államok költségvetésének mekkora része lenne, illetve a hadsereg fenntartása mekkora részt vesz el az orosz költségvetésből.

Boycie 2020.03.06. 14:00:55

@chrisred: Ezt kiszámoltam akkor, de amikor megindulnak az oroszok és kb 1 hét múlva Párizsnál járnak, akkor már a Merkel hiába számolgatja hogy a migrifaszszopásra költött pénzből simán kijött volna ez az összeg, már halott. Ezt érted-e??

A másik probléma éppen a demokrácia és a jóléti állam. Ez a pénz egyszerűen nem áll rendelkezésre fegyverkezésre, mert akkor éppen a balliberális helyi politikai mozgalmak akadályoznák meg hogy szociális segélyek, muszlimtenyésztés, stb helyett "honvédelemre" fordítsák. Ez egy elég csúnya csapda helyzet. Nézd meg pl hogyan alkudoznak az EU költségvetésről. "Fillérekről" van szó, de sajnos a nemzeti kormányok ezt a kis összeget sem tudják nélkülözni, otthon kell elkölteniük a saját csőcselékük zabáltatására. Ez a "nyugati jólét" eléggé csalóka, érdemes belemenni a részletekbe... meg a GDP adat is (még a PPP alapú is erősen torzít)
Vagy nézd meg az elmebeteg Corbynt: legyen teljes leszerelés, még az is sok neki ami van, atom sem kell, pedig a brit flotta kb fele nem tud kifutni a dokkból mert nincs pénz alkatrészre (néhány hónapja volt botrány ebbből amikor kiderült). Most szerencsére megbukott, de még nem dőlt el hogy az ő vonala folytatódik vagy egy "normálisabb" balliberális hazaáruló vonal :)

Boycie 2020.03.06. 14:06:08

@chrisred: Én annak idején azért léptem be az SZDSZ-be, mert akkor az volt az antikommunista párt, az MDF inkább együttműködő volt, stb. Aztán belülről láttam hogy mekkora egy mocsok az egész, hogy milyen hányadék alakok vannk és ki is léptem. Ez volt kb 30 éve. A mai nyugaton megvalósult "balliberális" kurzus követéséhez, azon állítások elfogadásához kell szerintem fogalmatlan idiótának és funkcionális analfabétának lenni.

Az Orbán és köreiben levő volt Soros ösztöndíjasokról is minden ellenzéki elfelejti (mert el akarja felejteni vagy mert debil), hogy az egy teljesen legitim történet hogy bekerültek a branchba, látták mekkora aljas kártékony szar az egész és ellene fordultak. Ennyi.

chrisred 2020.03.06. 14:10:47

@Boycie: Én értem. Meg azt is, hogy két héten belül az orosz gazdaság is összeomlana, miután elvesztené a bevételei nagy részét.

Igen, a jóléti állam célja polgárok jólétének előmozdítása. Az illibsi diktátorok kezelhetik az államháztartást a saját magánvagyonukként. A polgári demokráciákban minden elkötött adóbevétel eurónak tétje van.

chrisred 2020.03.06. 14:18:15

@Boycie: A napi szerecsenmosdatás megvolt. A szadeszről a kezdet kezdetén is tudni lehetett, hogy micsoda kártékony banda. Az dörgölőzött hozzájuk, aki hatalmat akart, vagy a kapcsolati tőkéjét akarta fejleszteni.

teleorman 2020.03.06. 14:41:56

@MAXVAL bircaman közíró: nem lehetek bértroll, mert nem mindig ugyanazt szajkózom. Mindenki pedig nem lehet a megbízóm, ugyebár. Téged pedig csak azért szúrtalak ki, mert bár elég sok jó megfigyelést is leírsz jól fogalmazva, minden szavad illik a "vonalba". Nagy a kontraszt tehát, nem lehet valaki egyszerre okos és dogmatikusan csőlátó, hacsak nem bérkommentelő. Ha csak egyetlen kritikus megjegyzésed lenne - mondjuk a Mészáros Werke, a közmédia vagy rogántóni ügyében - már meginognék, de így nem.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.03.06. 14:45:07

@teleorman:

Mindig ugyanazt szajkózod, az éppen hivatalos egyetlen igaz ballib álláspontot.

Van kritikus szavam a Fideszről, olvasd cikkeimet, de alapvetően nem célom a Fidesz kritizálása, hiszen minden hibájával egyött ma a Fidesz a leginkább támogatható magyar politikai erő.

Muhammad Balfas 2020.03.06. 22:24:42

@chrisred: Úgy értem, hogy az EU mit tudna ajánlani Putyinnak?

chrisred 2020.03.07. 06:35:48

@Muhammad Balfas: Ukrajnát, Szíriát, Moldovát, Balkánt, Magyarországot.

Muhammad Balfas 2020.03.07. 10:06:11

@chrisred: Magyarországot?? Azt hittem ,hogy a gaz Zorbány már régóta Putyin engedelmes csatlósa.( Bár nem ő adta el a Mol-t az oroszoknak, hanem Gyurcsány..)

Muhammad Balfas 2020.03.07. 10:09:27

@chrisred: Szíriát hogy ajánlhatná fel neki az EU ? Épp arról van szó, hogy Asszad Putyin általi támogatása miatt eresztette rá Erdogan a migránsokat az EU-ra.Így próbálva a nyomást gyakorolni az EU-ra, hogy valamivel vegyék rá Putyint, hogy engedje el Asszad kezét..

chrisred 2020.03.08. 06:38:55

@Muhammad Balfas: Ja, és ez hivatalos is lesz, ha Putyin is úgy akarja. (Már megint arra késztetsz, hogy leírjam, hogy Gyurcsány és Orbán ugyanannak a volt kiszes érmének a két oldala?)

chrisred 2020.03.08. 07:12:39

@Muhammad Balfas: Szerintem meg arról van szó, hogy Putyin szabad kezet kapott a nyugattól, hogy úgy rendezze a szíriai helyzetet, ahogy akarja. A kérdés, Erdogan hogyan tudja rávenni a nyugatot, hogy őt is tényezőnek tekintsék. Mert az a taktika, hogy beállt Putyin jópajtásának, visszafelé sült el, onnantól az lett a nyugati álláspont, hogy elég Putyinnal lerendezni a kérdéseket, a többit ő lerendezi Erdogannal.

Muhammad Balfas 2020.03.08. 20:45:36

@chrisred: Nem hinném, hogy szüksége lett volna a szabad kéz engedélyre, különösen nem az EU részéről. Trumppal volt egy kis szkander, de az amik végül kiszálltak.
Erdogan egyedül az EU-val szemben van zsarolási pozícióban, amit most ki is használ. Kérdés, hogy számolt e a görög ellenállással?

"Mert az a taktika, hogy beállt Putyin jópajtásának, visszafelé sült el,"

Nem állt be, épp ezt mutatják az utóbbi időszak szíriai eseményei. Ha Erdogan orosz csatlós lenne nem támadná a szíriai kormányerőket. Az EU-nak semmilyen eszköze nincs Erdogannal szemben, Erdogán számár viszont ott van az illegális migránsokkal való fenyegetés, amivel sok mindenre kényszerítheti az EU-t.Akár arra, hogy elismerjék a Krím annektálását, cserébe Putyin elengedi Asszad kezét és megosztozik Szírián a törökökkel..

chrisred 2020.03.09. 05:23:01

@Muhammad Balfas: Szükség volt vagy sem, megkapta.

"Nem állt be, épp ezt mutatják az utóbbi időszak szíriai eseményei."

Nem is a 2019 októbere óta eltelt időszakról volt szó, hanem a 2015 és 2019 között történtekről, az orosz gép lelövése óta. Nem is működik úgy Erdogan menekültfegyvere, mint akkoriban. A Putyinhoz közel álló Ciprasz simán átengedte a területén a Törökországból érkezőket Európába, amivel egyrészt Erdogant hozták zsarolási pozícióba, másrészt a Putyin által támogatott európai szélsőséges pártok kezébe adott propagandafegyvert (ahogy a Putyinhoz közeli Orbán is ugyanezt tette). A jelenlegi jobboldali görög kormány a néppárti tömbhöz tartozik, a Macron vezette Európa bármilyen külpolitikai engedményre kész Putyinnal szemben, ha cserébe az FSZB európai ötödik hadoszlopának tevékenységét mérsékeli. Erdogan egyedül maradt.

Muhammad Balfas 2020.03.09. 11:13:21

@chrisred: Megkapod az engedélyemet, hogy lemenj a boltba. Szükséged van rá? Nincs? Nem baj, megkapod..:)

"A Putyinhoz közel álló Ciprasz simán átengedte a területén a Törökországból érkezőket Európába"

És nyilván az ezt a folyamatot segítő NGO-k is Putyint szolgálták..:) Még jó, hogy a magyar határzár gátat vetett az illegális migránsok beözönlésének..;)

Ciprasz Putyin embere lett volna?

nol.hu/kulfold/brusszel-uj-remenysege-1558525

"Brüsszel Ciprasznak drukkol – állapítja meg döbbenten a Spiegel. Az eurócsoportot vezető Jeroen Dijsselbloem annyit üzent a görögöknek, hogy most a legfontosabb az ígéretek betartása, a reformok folytatása. Erre pedig jelenleg egyedül Ciprasz lehet képes. Eddig szélsőbalos szerencsejátékosnak látták a brüsszeli döntéshozók, most pedig ő lett a reformok betartását garantáló mérsékelt államférfi." :)

Annak azért örülök, hogy a mostani kemény görög védekezéshez pozitívan állsz hozzá végre ! :)

chrisred 2020.03.11. 06:25:23

@Muhammad Balfas: "És nyilván az ezt a folyamatot segítő NGO-k is Putyint szolgálták..:)"

Nem, ahogy a pápa sem Soros embere, amikor a menekültválság idején az emberek megsegítéséről beszélt. Az irgalmasság és a szolidaritás olyan emberi tulajdonság, amit jellemzően nem politikusok váltanak ki.

"Még jó, hogy a magyar határzár gátat vetett az illegális migránsok beözönlésének..;)"

Úgy érted, a magyar határon felhúztak egy 150 km-es kerítést, és ezzel a török-görög határon megszűnt a migránsok beözönlése? Láttál már Európa térképet? :)
süti beállítások módosítása