Megtámadható egy NATO-tagállam? Melyek lennének a következmények?

2022. május 28. 22:45 - Mizantróp.

Az Ukrajnában február 24 óta zajló háború esetleges eszkalálódása ma a legjelentősebb biztonságpolitikai kérdés (és kockázat) a világon. Jelenleg senki nem ismeri ugyanis Vlagyimir Putyin (vagy kiszemelt utódja) terveit. Az sem világos (még a katonai szakértők számára sem), hogy legyőzheti e Oroszország Ukrajnát és ha igen, akkor ez körülbelül mikorra várható. És a legfőbb kérdés: HA győz 1-2 éven belül Putyin, akkor indít e újabb agressziót valamely környező ország ellen, megtámadva esetleg egy NATO-tagállamot? Például a Baltikumi államokat (Észtországot, Lettországot, Litvániát), Lengyelországot, Szlovákiát vagy Magyarországot (ahol mellesleg nem kizárt, hogy barátként fogadnák csapataikat, felsőbb utasításra).

nato.jpg

NATO csúcstalálkozó 2022.02.16., Brüsszel. Forrás: LINK

A sajtóban legtöbbször olvasott vélemény szerint Oroszország soha nem támadna meg egy NATO-tagállamot, mert akkor számítania kellene az Észak Atlanti Szervezet válaszcsapására, ami akár atomtámadást is jelenthetne nagyvárosai ellen. Ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy több reakció is előfordulhat Brüsszel részéről. Az első lehetőség, hogy a NATO csak hagyományos eszközökkel válaszolna és a kezdődő orosz-NATO háború mindvégig hagyományos fegyverekkel zajlana a megtámadott ország(ok) területén. Második lehetőség, hogy mire a NATO reagálni tudna egy tagállamának orosz megtámadására, már Putyin kezére is kerülne az adott ország, így az új helyzet kényszerű elfogadását követően nem kezdődne igazi háború csak kölcsönös fenyegetőzés. Végül természetesen ott a legrosszabb verzió is: a NATO-tagállam megtámadását követő azonnali (vagy gyorsan elinduló) atomháború.

Ami Putyin esetleges terveit illeti:az egykori Szovjetunió eszményítése közel áll hozzá, így annak visszaállítása is vonzó lehetőség számára. Ez a gyakorlatban 8 Kelet-európai ország bekebelezését jelentené: a 3 balti államét, illetve Lengyelország, Szlovákia, Magyarország, Románia és Bulgária okkupálását. (Csehország kérdéses mert nem határos az orosz befolyási övezettel (amibe egyébként Fehéroroszország, Ukrajna és Moldávia is beleesik).

russia_targets.jpg

Az orosz agresszió célországai az elkövetkező években (forrás: csmonitor.com)

A jövőt természetesen senki nem láthatja és Putyin fejével sem gondolkodhatunk, de egy Kelet-Európa elleni orosz invázió a legkevésbé sem zárható ki (legalábbis néhány éven belül, az ukrajnai harcok lezárulását követően). A várható NATO-reakció ugyanis egyáltalán nem egy atomtámadás felé mutat, lévén, hogy az Észak Atlanti országok szemében egy atomháború kezdeményezése csak a legeslegvégső eshetőség, amit a tagországok parlamentjei a legvégsőkig elleneznének. Pláne nem Kelet-európai országokért.

Kérdés persze, hogy egy hagyományos fegyverekkel megindított orosz támadás olyan kisméretű haderők ellen, mint a lengyel, szlovák, magyar, román, bolgár hadseregek, - melyek együttesen sem vetélkedhetnek a jelenleg fél millió fővel hadban álló ukrán haderővel - mekkora gyorsasággal tudna előrejutni és ezen idő alatt beérkezhetnének e komolyabb NATO alakulatok a térségbe?

A válaszhoz ki kell emelnünk: Ukrajnában jelenleg a teljes orosz hadsereg töredéke harcol csupán és a legkorszerűbb orosz harci eszközök, fegyverek visszatartva állnak az oroszországi laktanyákban. Ezeket egyértelműen későbbi terveihez tartalékolja az orosz vezető. Az sem mellékes, hogy Putyin bármikor képes mozgósítani egy 3-4 milliós haderőt, mely bőven elegendő Kelet-Európa megszállásához.

Az elmondottakat mérlegre téve: igenis reális lehetőség a NATO-tagállamok orosz megtámadása, mert a) ehhez megvan Oroszország katonai ereje még ha most úgy is tűnik, hogy alig boldogul Ukrajnában csökkentett haderejével b) Putyin nem tart egy NATO-atomcsapástól, mert tudja, hogy a nyugati demokráciák ettől jobban félnek, mint saját népe és hadserege.

mizantroop_lec4.jpg

 

195 komment
Címkék: NATO

A bejegyzés trackback címe:

https://mizantroop.blog.hu/api/trackback/id/tr1817842821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemecsekerno_007 2022.05.29. 10:55:59

Ez amit leírsz, gyakorlatilag az USA demokrata irányítású külügyének a narratívája.

Petrus Rosidus Maximus 2022.05.29. 13:08:06

@nemecsekerno_007: Szerintem a realitás narratívája ez. Az, amit Putyin tenni fog. Ebben pedig a legkevésbé az amerikai külügy fogja majd befolyásolni. :))

nemecsekerno_007 2022.05.29. 14:25:50

@Master_: A realitás inkább az, hogy azt hiszitek ez egy Netflix sorozat.

Leylandi 2022.05.29. 14:37:02

Esze ágában nincs az orosznak Ukrajnánál tovább menni. Egyrészt a hárommillió mozgósítható ember mese, ma már nem a 40-es évek van, az orosz lakosság belekóstolt a jólétbe, és az instás-tiktokos orosz ifjúság már nem hajtható ki a géppuskák elé birkamódra, mint a II.világháborúban. Egyszerűen nincs az orosznak ereje szerződéses katonákkal Kelet-Európa meghódítására, hiszen még egész Ukrajnára sincs, és a továbbmenetel nem is eladható a lakosságának, persze ha az USA hatolna be a területére, azt honvédő háborúnak kikiáltva már más a szitu, ott lenne 3 millió önkéntes rögtön. Ezért annyira óvatos az USA, és löködi maga előtt európai bábkormányait, nehogy maga is belesodródjon a háborúba. Majd csak ha már Európa feláldozta magát, és kivéreztette az oroszt, ahogy a világháborúkban is ez volt amerika taktikája. Ukrajna amúgy elég is az orosz célokhoz, a továbbmenetel csak az USA médiaháborújának egyik blöffje, ijesztgetéssel akarja Kelet-Európát maga mellé állítani.

kewcheg 2022.05.29. 17:38:43

Nem Oroszországtol kell félni.Sajna ukiknál olyan erők mozognak sumákba, hogy bármi kitelik azoktol.Beteg lelkű külföldi zsoldosok, akik embervadászatot játszanak valodi diszlettel, megspékelve egy hihhetetlenül arrogans, pofátlan, követelődző establishmentel, mindenféle kétes alak, hazátlan, gyökértelen, ezeknek semmi nem drága. Egy- két eltévedt robotrepulő Nyiregy felé, ruszki jelzéssel vagy megbuherált olajvezeték, bármi.....a nép persze szerencsétlen nem tehet semmiről....

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.29. 17:45:18

Megvárjuk inkább a NATO szétesését. Olcsóbb, mint támadni.

A NATO-ba kényszerített államok zöme szabad lenne.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.05.29. 17:55:46

Az orosz haderő látványos kudarcot vallott, kiderült, hogy a király meztelen. Még ha tervbe lett volna is véve a keleti NATO-tagállamok megszállása - de nem volt -, ez most már sztornó.

Abban is téved a posztoló, hogy "a legkorszerűbb orosz harci eszközök, fegyverek visszatartva állnak az oroszországi laktanyákban". Ugyan már, kifogyóban vannak, vagy eleve alig van belőlük, különben már bevetették volna őket. Minek várnának ezzel addig, míg Ukrajna megkapja a közel legfejlettebb nyugati fegyvereket?

bordon 2022.05.29. 17:56:27

Hiszti az egész. Nem fognak az oroszok megtámadni nem az ő érdekszférjukba tartozó államot. Vagy Közép-Ázsiában fogják stabilizálni a helyzetüket, vagy nem NATO tagot Európában (Moldova). Ukrajnában azért vannak most, mert ott az amerikaiak megpuccsolták az oroszbarát vezetést 2014-ben. Már a 2000-es években is ment a keverés ott nyugati szolgálatok részéről, de 2014-ben volt egy olyan puccs, amire az oroszoknak reagálni kellett. Amerika se hagyná, hogy az ő kiszolgálóit megpuccsolják valahol, azonnal felfegyverezne jobboldali halálosztagokat, mint Salvadorban is tették vagy bevetné a teljes haderőt (Grenada), blokád alá venné az országot (Kuba).

Az oroszok fizikailag képtelenek pár száz kilométerre is katonai erőt eljuttatni, ha ott komoly ellenséges tevékenység van. Szíriában annyira magas volt az orosz technikai fölény, hogy ott szabadon mozoghattak. Európában ez elképzelhetetlen.

Ha az oroszok összekapnák magukat, esetleg az ukránok valami csoda folytán elzavarnák a jelenlegi kijevi rezsimet, akkor megnyílna az út Európa felé. Az oroszok nem mennének NATO tagállam ellen. Ha valahova bekopogtatnának, akkor az Moldova lenne. Nem EU és nem NATO tag.

A Balti országokban az oroszellenes hisztéria a nemzeti identitás része lett, NATO tagok, böködik a medvét, mert az angolszász hatalmak úgyis megvédik őket. Oroszország meg tűri.

Annak esélye 0,001%, hogy Magyarországra eljussanak oroszcsapatok. Annak sokkal nagyobb a valószínűsége, hogy az ukránok megtámadják vagy provokálják Magyarországot.
Minden média megmondóember azzal borzolja a kedélyeket, hogy az oroszok nyugatra töréséről lamentál. Arról elfeledkeznek, hogy az oroszok nem fenyegették meg Magyarországot egyszer se. Ellenben az ukrán vezető politikusok és a nagykövet is többször konkrétan agresszióval fenyegette meg a magyarokat. Most már van hozzá rengeteg nyugati fegyverük is, ami ellen semmi esélye a magyar honvédségnek.

Pepejoe 2022.05.29. 18:00:35

Az oroszoknak a fent leírtakra semmi powerük nincs.
Az atom nélkül egy nagy létszámú de 3-as alá ütőképességű és morálú csapat.
Az ukránoknál legalább ott van a hazájuk megvédése, ez nagy előny az elszántsághoz.
Bár én egyik csaaptot sem szeretem. Ráadásul még mindig nem jöttek rá az oroszok, hogy felfogás tekintetében önmaguk ellen harcolnak: ugyanaz a csakazértse-féle csürhe mindkettő. Hihetetlen, hogy még mindig nem látják be...
Ja persze, a büszkeség...

bordon 2022.05.29. 18:03:43

@kewcheg: Igen, mindenki azon vergődik, hogy a oroszok majd nyugat felé vonulnak. Holott annak sokkal nagyobb a valószínűsége, hogy az ukránok megtámadják Magyarországot. Tele vannak olyan modern fegyverekkel, amikről a magyar honvédség álmodni se merhet. A szomszédban vannak, gyűlölik a magyarokat, szélsőjobbos osztagok parádéznak, követnek el terrorcselekményeket Kárpátalján évek óta, többször konkrétan megfenyegették a magyarokat az ukrán vezető politikusok, élezik a nemzetközi közvéleményt a magyarok ellen, úgy érzik, hogy most bármit kikövetelhetnek a nyugati orszagoktól.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.05.29. 18:07:13

@bordon:

És mostanában kezdik szállítani nekik a támadó nehézfegyvereket. Ezzel együtt nem hiszem, hogy Magyarországra támadnának, mert ez sz irántuk meglévő szimpátia és támogatás (ujjáépítés sokszáz milliárd follár) azonnali elvesztésével járna. Inkább provokációk várhatók, na meg a megmaradó magyar kisebbség még súlyosabb terrorizálása. Az EU pedig köztudottan nem a nemzeti kisebbségek jogaiért való kiállásról híres, fontosabb neki a mindenféle perverz szexuális kisebbségek védelme.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.05.29. 18:12:36

@bordon:

Remélem, hogy amikor ara kerül a sor, Magyarország megvétózza a sokszáz milliárd dolláros újjáépítési pénzeket csakúgy, mint az EU-tagságot. Semmi szükségünk az EU-ban egy velünk ennyire ellenséges országra, Ukrajnához képest Románia a kebelbarátunk.

kewcheg 2022.05.29. 18:31:12

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
A Zágrábnál leeső szovjet robotrepülőről is nagy a hallgatás. Miért nincs semmi infó? Miért titkolózik az Eu? Miért néznek el az ukiknak mindent?

kewcheg 2022.05.29. 18:40:48

@bordon: szerintem meg is támadják, vagy provokálják. Jelenleg az okoz nekik gondot, hogy Kárpátalján nincs művelet.Így nehéz a provokáció.
Sokat elmond a helyzetről, hogy az Azov vezetőjét úgy kellett a vasgyárból kicsempészni, mert a nép megnyúzta volna. Erről semmit nem mond a média.Nincs tárgyilagos helyszíni tudósítás, mint ahogy Chrudinák csinálta a 70-es években a Közelkeleten.
Az EU közvélemény nem tud semmit, hamis, félrevezető hírekkel mossák a nép agyát, az orosz véleményt meg se lehet ismerni. Kételyeim vannak a 2014-ben lelőtt utasszállító kapcsán is...

0dzsud0 2022.05.29. 19:46:12

@Ménár Atya: Elképesztő, hogy ez a retardált gyerek évek óta abból áll ki, hogy
a) pornós kurvák képei alatt csorgatja a nyálát
b) politikai blogok alá irkálja, hogy höhöhö-röfröfröf jöttek a hülye fidezezseg, a fidezezs hülyég (semmi egyéb, hiszen ő is pontosan tudja, hogy bármi egyebet merészelne bírni, az első idetévedő, nála kicsit is értelmesebb kommentelő is csuklóból fossá oltaná).

Az ilyen az minek él? :D

ulpius66 2022.05.29. 20:17:57

"Megtámadható egy NATO-tagállam? Melyek lennének a következmények?"

TEHÁT AKKOR MI LENNE, HA A NEM NATO-TAG UKRAJNA MEGTÁMADNÁ MAGYARORSZÁGOT?

A KÉRDÉSEK KÉRDÉSE PERSZE AZ, HOGY MI VAN AKKOR, HA AZ EGYIK NATO-TAGORSZÁG TÁMADJA MEG A MÁSIK NATO TAGOT?
(mondjuk Ukrajna NATO-tag lesz és megtámadja Magyarországot......)

ulpius66 2022.05.29. 20:20:49

Egyebekben meg a NATO minek üti bele az orrát KÉT NEM NATO-TAGORSZÁG HÁBORÚJÁBA?????

CalabiYau 2022.05.29. 20:41:04

.......... csak egyszerűen, ......... az oroszok a legjobbak a megtévesztésben. Továbbá a VALÓDI orosz sereg még tényleg a "spájz-ban" van. Az új Európa határa pedig ............. az Atlanti Óceán partja lesz! ............... Menetből, közösen a kínai csapatok egy részével, ........... persze taktikai atomfegyverekkel is. Előtte Kína "kitakarítja" a Csendes- és az Indiai Óceánt. ................. Szóval új érdekszférák jönnek létre. A "Nagy Terv" hét év óta létezik...................... Nos, kb. ennyi.............

Ménár Atya 2022.05.29. 21:13:13

@0dzsud0:
Hogy tudjam, miért nem akarom a jelenlegi ellenzéket hatalmat gyakorolni. :)

ulpius66 2022.05.29. 21:31:01

@Ménár Atya:

Igen emlékszem...... de a kérdés még mindig válaszra vár: ha egy NATO-tag megtámad egy másik NATO-tagot, akkor a NATO kinek az oldalára áll?

Almandin 2022.05.29. 22:32:16

@bordon: Az ukrán vezetés is tudja, hogy M.o. a NATO tagja. Ugyanúgy életbe lépne az 5. cikkely, mintha Oroszország támadna meg egy NATO tagállamot. Másrészt az ukránoknak most elég a maguk baja, vissza kell verni az oroszokat. Még ha lenne is egyes politikusoknak kedve megtámadni minket, akkor se lenne most erre energiájuk.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.05.29. 22:53:35

@Almandin:

Nem fogják megtámadni Magyarországot sem most, sem később. Ehelyett askálódni fognak ellenünk, ott tesznek keresztbe, ahol csak tudnak - és megtehetik, mert ők a hős mártírnemzet, amely megvédte Európát a gonosz Putyintól, aki szőröstül-bőröstül bekebelezte volna az egész kontinenst, szarrá verve a NATO-t.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.05.29. 23:00:53

@ulpius66:

Ez esetben nem tesz srmmit, lásd Törökország és Görögország konfliktusát Cipruson.

Leylandi 2022.05.29. 23:01:39

@ulpius66: "ha egy NATO-tag megtámad egy másik NATO-tagot, akkor a NATO kinek az oldalára áll?"

Épp ez amerika c-terve. Felvenni ukrajnát, aztán az majd elintézi a magyar renitenseket akik megakadályozzák, hogy kelet felé terjeszkedjen. Ha nem most, majd akkor, ha az ukránok erőt gyűjtöttek. Akkor nem lépne életbe semmiféle cikkely, hiszen nem külső támadás van, a nato azt mondaná, belül nem dolga bíráskodni. Most bánhatja csak igazán az usa, hogy nem küldött több és értelmesebb ügynököt a választásokra, csak pár ilyen komplett állat idiótát, mint ez a kurdúrfi és haverjai. Ezek meg ennyit bírnak nyújtani havi tízezer ft-nyi ajándékutalványért. Kis pénz, kis foci.

marczy 2022.05.29. 23:30:35

A 3 millió mozgósítható orosz: mese habbal. Nem teheti meg Putyin sem, hogy az amúgy sem túl nagy létszámú fiatal korosztályt tömegesen rukkolja be, vagy ellenszegülés esetén börtönbe záratja, mert ezzel végképp lenullázná a saját jövőjét politikailag. Ha pedig generációváltás következne be az orosz vezetésben, az biztosan a békét szolgálná. Emlékeztek, a Kádár-rendszer is azért omlott össze, mert képtelen volt megújulni, Giovanni Czermanik elaggott vezetőtársai már nem tudták tartani a pozícióikat.
Lengyelországban elképesztő mennyiségű NATO-haderő állomásozik jelenleg, a lengyel hadsereg se kicsi, ugye, Baltikum? És ha Erdogan előbányássza a nem létező gerincét valahonnan a bányászbéka segge alól, akkor az első, NATO-tagállam elleni orosz támadás az orosz fekete-tengeri flotta azonnali elsüllyesztésével járna török részről. A törökök az USA utáni második legerősebb hadsereggel rendelkeznek a NATO-ban.

Az ukránok sem annyira hülyék, hogy betámadjanak NATO-területre, mert abban a pillanatban ugyanúgy életbe lépne az 5. cikkely, és Zelenszkij számára pedig azonnali politikai öngyilkosságot jelentene (a Nyugat biztosan ellene fordulna, már sokaknak kezd elegük lenni belőle, csak erről kevesen beszélnek!), bármilyen nacionalista is az ukrán jobboldal. Ezért a Magyarország elleni fenyegetőzéstől is tartózkodnia kellene az ukrán félnek. A 128. hegyivadász dandár emlegetése meg öngól, mert tudjuk, hogy éppen elég magyar van benne, akik tudtommal ugyanúgy a Donbaszban harcolnak jelenleg, mint ukrán bajtársaik.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.05.30. 00:00:55

@bordon: nem jól látod. A 2014-es Majdan 2008 után volt. Putyin akkor deklarálta, ami már folyamatban volt, a haderô korszerűsítését.
Támadó haderô. Tankok, rakéták, repülők.
De, azt sem értem, hogy miért gondolod, hogy Ukrajnában beavatkoztak az usákok, amikor Belorussziában nem???

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.05.30. 00:08:23

@CalabiYau: hát, ez jó nagy baromság. Az oroszok úgy akarják Európát lerohanni, hogy egy szaros Ukrajnát sem képesek?
Hogy modern fegyvereik amerikai technikára épülnek?
Hogy nincs annyi pénzük, mint Olaszországnak? Pedig az olaszok azèrt mégse Európa motorja.

bordon 2022.05.30. 03:05:07

@Almandin: Az ukránok most azon vannak, hogy Magyarországot bűnös országként állítsák be. Ki akarják rúgatni az EU-ból, szavazato jogát felfüggesztetni stb. A NATO-t is manipulálják, elég elhitetni, hogy a magyarok az oroszok ügynökei a szervezetben, egy false flag, mintha a magyarok támadtak volna, magyar terrorcselekményt színlelni. Mindezt kívülállóként, a partvonalról bekiabálva, úgy, hogy nem tagjai se EU-nak, se NATO-nak. Sajnos a világ most az ukránok pártján áll. Az angolszász hatalmak mindenképp. Valamint a hagyományosan magyarok oldalán álló Lengyelországot is sikerült Magyarország ellen fordítani.

Elképesztő, hogy ma olyan időket élünk, amikor a semlegesség, sőt oroszok agressziójának elítélése, oroszok elleni szankciók bevezetése, Lengyelország után a második legnagyobb számú ukrán menekült befogadása mellett is ellenségnek lehet beállítani Magyarországot.

@marczy: Erdogan nem hülye, neki a nemzeti érdekek a legfontosabbak. A NATO második legnagyobb haderejeként a törökök elég önjáróak. A gazdaságuk viszont folyton a csőd szélén táncol, Erdogannak a kereskedelem fenntartása fontosabb, nem véletlen, hogy semmilyen szankciót nem vezetett be az oroszokkal szemben.
Erdogannak pont hogy van gerince, csak az török gerinc, a nemzeti érdekeket nézi. Két nem NATO tagállam, alapvetően testvéri szláv nép összeakaszkodott, ez nem a törökök háborúja. Eladtak az ukránoknak egy csomó drónt, amik a háború elején jól szerepeltek, de mára elavultak, mert az oroszok összekapták magukat.

neko1967 2022.05.30. 08:27:08

@bordon:
Ukránok megtámadják Magyarországot? Baromság!
Nekik nincs területi követelésük! Ők csak nyugathoz akarnak tartozni! Ők be akarnak illeszkedni a nyugati gazdaságba!

neko1967 2022.05.30. 08:29:06

@bordon:
A magyar kormány jelenleg vlagyimir vlagyimirovics ötödik hadoszlopa..... Európa árulója!!!;

midnight coder 2022.05.30. 08:35:42

@neko1967: "Nekik nincs területi követelésük! Ők csak nyugathoz akarnak tartozni!"

Az ukránok olyan szélsőséges nacionalisták, hogy a Mi Hazánk egy Soros NGO hozzájuk képest. E nélkül amúgy nem is játszhatnák el a mozgó célpont szerepét az amcsik proxy-háborújában. Ezt most elnézik az ukrán zenebohócnak, mert hasznos hülye, de ha ennek vége lesz, akkor beelőzi majd Orbánt a halállistán.

midnight coder 2022.05.30. 08:38:34

@neko1967: "Európa árulója!!!"

Európa árulói azok az újbaloldali politikusok, akik 30 éve árulják el folyamatosan az európai érdekeket, és égetik az európai gazdaság, társadalom, civilizáció alapjait. Nézd meg, hol volt 30 éve Európa a világban, és hol tart most. Egy szép színes lufi, ami csak idő kérdése, hogy mikor pukkan. Ez a konfliktus most az oroszokkal egy szép nagy tű ami közelít a lufi felé.

midnight coder 2022.05.30. 08:43:29

Amúgy a posthoz: ha a NATO nem védené be a tagországait, akkor kb. megszűnne a létének a célja. Onnantól kezdve totál felesleges lenne NATO tagnak lenni, mert ha az egyik tagországot nem védi meg, akkor a másikat sem fogja. Ergo, NATO tagországot megtámadni nem egy jó ötlet még Putyin elvtársnak sem.

A másik dolog, hogy ilyen akciókat még az oroszok is csak akkor indítanak, ha attól valami hasznot várnak. A kelet-európai, vagy a balti országok megtámadásának az égvilágon semmi haszna nem lenne számukra. Itt egyszerűen nincs semmi, legalábbis semmi olyan aminek az értéke ellensúlyozná az akció költségét.

szamaritánus 2022.05.30. 08:54:49

meg a vegen azt fejti meg az idiota poszter, hogy a ruszkik egesz Europat igaba hajtjak, ha nem jon a josagos nato. idiota blog ez is.

tiltsál ki te gyökér 2022.05.30. 09:13:12

"ahol mellesleg nem kizárt, hogy barátként fogadnák csapataikat, felsőbb utasításra)."
Eddig olvastam a faszságodat.

birkamenet 2022.05.30. 09:48:54

Orbán behivja a ruszkikat mint Kádár, azoknak nem kell támadniuk. Majd csak a magyar nőket fogják hátulról letámadni!

birkamenet 2022.05.30. 09:57:26

@bordon:

Ma is eltakarodsz ám bulgár birka a jó édes ruszki apádba, te fizetett putyini hazugság propaganda terjesztő.
A tömeggyilkos Putyinod Hágában fog lógni mint Szaddam Husszein diktátor társa. a nemzetkö

Bircanyíró 2022.05.30. 10:21:50

Amit ehhez a naív, tájékozatlan és szenzációhajhász poszthoz hozzá lehet tenni azt bordon és midnight coder már megtették. Respect!

birkamenet 2022.05.30. 10:40:32

@Bircanyíró:

Ez az eset amikor az egyik degeNERált ujjong, hogy megtalálta a maga fajta másik degeNERáltat.

para_noir 2022.05.30. 11:12:13

Ritkán olvasni ilyen szintű marhaságot a blogoszférában, jár a taps.

para_noir 2022.05.30. 11:19:49

@bordon: ez is hülyeség, nem is kicsi. Az ukránok sosem fognak fegyveresen Mo-ra támadni, nonszensz. Katonai erejük nincs hozzá, a veszteségeik hatalmasak, csak nem kommunikálják, erejük sincs hozzá, és értelme sem lenne, csak veszteséget hozna nekik, a NATO ellenük fordulna (kötelező lenne), ráadásul ugyanolyan nulla katonai morál lenne náluk, mint most az orosz haderőben. Egyáltalán miért csinálnának ilyet? Területszerzés? Nincs követelésük. Bosszú? Értelmetlen, öngyilkos küldetés lenne. A nemzetközi közvélemény is azonnal ellenük fordulna, Mo nem az EU kedvence, de Eu és NATO tag, az ellenünk irányuló támadás egyértelműen az EU és a NATO ellen is irányulna. Teljes nonszensz még a felvetés is. Az biztos, hogy diplomáciailag évtizedekig keresztbe fognak tenni nekünk, szerencsére ennek nagy súlya nincs, sem EU sem NATO tagok nem lesznek belátható időn belül, szájkarate lesz ez csupán.

savanyú a narancs ( Villanyfényes) 2022.05.30. 12:58:14

Hogy mik vannak és hol?

Nekem meg időgépem van a pincében :D

Almandin 2022.05.30. 13:44:00

@neko1967: Igazad van, az ukránoknak nincs indítékuk erre. Legfeljebb néhány neonácinak, akik annál hangosabbak, de ez náluk valószínűleg marginális kisebbség. A politikai vezetés nem valószínű, hogy támogatna ilyen őrültséget.

Almandin 2022.05.30. 14:01:46

@bordon: Orbán azzal hergeli maga ellen az ukránokat, hogy nem akar fegyvert küldeni, nem akarja az olajembargót. A háború elején én is azt mondtam, jobb kimaradni a fegyverszállításból, mert az oroszok haragját vonhatja magára az ország. Viszont, ha már minden EU-tagállam szállít, akkor kimaradni ebből teljesen hülyeség, mert egyrészt akkor már nem leszünk az oroszok dühének (kizárólagos) célpontja, másrészt a szövetségi rendszer, aminek tagjai vagyunk, nem tart elég lojálisnak bennünket, ami akkor üthet vissza, hogy egy esetleges megtámadtatás idején mi nem fogunk elég támogatást kapni, kihátrálnak mögülünk. Orbánnak tudomásul kellene vennie, hogy M.o. szövetségi rendszerek tagja lett, ami azt jelenti, hogy nem illik mindig önfejűen megvétózni dolgokat. Olyan ez az ember, mint aki fordítva megy az autópályán.
Másrészt ha jobban támogatnánk az ukránokat, akkor a háború után benyújthatnánk a számlát, pl. a nyelvtörvény ügyében. Az ukrán közvéleményre is pozitív hatással lenne, ha azt látnák, hogy a magyarok támogatták őket, ezzel növekedhet a népszerűségi indexünk náluk. De ha nem eléggé adunk támogatást, akkor az ukrán átlagember hajlamosabb lehet úgy vélekedni, hogy a sovinisztáknak igazuk volt, ezek a magyarok egy ellenszenves népség, ne adjunk nekik kisebbségi jogokat. Orbán az ukrán közvéleményt is formálja, ha tetszik, ha nem.
A Nyugat ma azért áll az ukránok oldalán, mert egyrészt egy agresszió áldozata lett az ország, most függetlenül attól, hogy nagy a korrupció és bajok vannak a sovinizmussal, ez nagy baj. Másrészt az orosz terjeszkedést meg kell állítani, mert putler nem akar megállni Ukrajnánál. Fél Európa kellene neki, a befolyási övezetet is vissza akarja szerezni. Ez nem lenne jó. Orbán amúgy azért is ilyen, mert az elmúlt 12 évben putler csatlósa lett, most lavírozni próbál, nem akarja putyin támogatását se elveszteni, meg EU és NATO-tag is akar maradni (mármint hogy az ország az maradjon). 2010 előtt Orbán nagyon oroszellenes volt, Gyurcsányt is kritizálta a putyinbarátsága miatt. Elvei azok nincsenek.

Almandin 2022.05.30. 14:02:48

@birkamenet: Ő nem a birca, ő az Örömhernyó/czerka/karandash/acycloren.

birkamenet 2022.05.30. 14:26:54

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Te ez a bordon a ruszki hazugság propaganda terjesztés bértrollja. Egy genetikai selejttel vitatkozol.

csakeztengedte 2022.05.30. 14:28:14

Csak szeretnéd.
Vissza lesznek kalapálva az oroszok a középkorba.
Elmondom, hogy a NATO 20x-os fölényben van velük szemben.
Csak az atom ami mögé bújni tudnak. Egy ork nép semmi több.
Egyébként ilyenek leszünk mi is.

birkamenet 2022.05.30. 14:33:27

@bordon:

Hehe bulgár birka, mivel orbánod minden nap nyiltan támogatja putyint, igy még találgatni sem kell arról, hogy orbán vajon putyin bérence-e?

Válasz lehetőségek: Igen, Miazhogy nagyonis, Hámimás kéne, tán ÉÚ?

birkamenet 2022.05.30. 14:43:24

@midnight coder:

Te hirhedt féleszű kisfidernyák, amikor az elmebeteg putyinod háborúja véget ér és a civilizált országok meghozzák az itéletüket, akkor két ország lesz a betonba taposva: a ruszkik és Orbanisztán.

Ez lesz a gyümölcse a Keleti nyitásnak és illiberalizmus importnak!

Lámlenge 2022.05.30. 15:23:22

@Almandin: “Orbánnak tudomásul kellene vennie, hogy M.o. szövetségi rendszerek tagja lett, ami azt jelenti, hogy nem illik mindig önfejűen megvétózni dolgokat.”
Egyedül ő szólalt fel a migránsok korlátlan beengedése ellen és most már belátják, hogy igaza volt. Jobb lett volna akkor, ha nem teszi?
Végül is nem vétózott a közös hitelfelvétel ellen, mert megígérték, hogy Magyarország is meg fogják kapni a részét. Nem kapta meg. Jól tette, hogy engedett?

Lesz még Magyar Köztársaság 2022.05.30. 15:30:26

"Az elmondottakat mérlegre téve: igenis reális lehetőség a NATO-tagállamok orosz megtámadása, mert a) ehhez megvan Oroszország katonai ereje még ha most úgy is tűnik, hogy alig boldogul Ukrajnában csökkentett haderejével...

Oroszország eléri, amit akar. Az előzően nem várt mértékű ukrán ellenállás miatt legföljebb lassabban. Ha ránézünk a frontvonal térképre, láthatjuk, hogy jelentős, eddig mintegy két magyarországnyi terület került orosz kézre - igaz, régóta már előrehaladni nem vagy csak tyúklépésben tudnak. Most viszont éppen begyorsulni látszik az előrenyomulás, a nyugati fegyverszállítmányok csökkenő tendenciájával és az ukrán katonai létesítmények, lőszerraktárak felgyorsult megsemmisítésével párhuzamosan. Amint stabilizálódik az orosz berendezkedés a herszoni körzetben, a déli fronton nagyobb erőkkel indulhatnak meg tovább nyugati irányban, ha akarnak. Harkovban sem dőlt még el semmi. Ami bizonyos, hogy a Donbassról és a déli, azovi-és fekete-tenger menti térségekről Ukrajna lemondhat. Emiatt, elsősorban a két keleti megye gazdaságának, a déli termőföldek és a kikötővárosok iparának és kereskedelmének elvesztése miatt az ukrán gazdaság összezsugorodik. Hogy a luhanszki és a donyecki régió egészének megszerzésén kívül nem csak elfoglalni, de véglegesen el is akarnak-e még szakítani területeket keleten, az kérdéses.

Az idő az oroszoknak játszik. Hogy pontosan hogyan képzeli el az orosz vezetés Ukrajna jövőjét, azt természetesen senki sem tudja rajtuk kívül. Csak találgathatunk. De egy biztos: Putyint lehet gazemberezni, de hülyézni dőreség. Az invázió megindítása előtt latba vették, mire számíthat az ország. Kiszámították a szinte borítékolható szankciók hatásait. Bebizonyosodott: bár fájnak, a meghozóinak még inkább. Kontraproduktív, az Amerika parancsát követő Unió csak maga alatt vágja a fát.

És a lényeg: nem kell félni a nato országokat érő orosz támadástól. Mert erre nem fog sor kerülni sem holnap, sem még idén, sem jövőre, sem évek múlva. Hacsak egy meggondolatlan NATO támadásra válaszul nem kényszerülnének erre az öngyilkos lépésre. A Nyugat megcibálta a medve bajszát, erre tört ki ez a háború. Ha tovább cibálják, Ukrajnán kívül is odacsap, de csak védekezésből és csak utolsó lehetőségként.

Randy Marsch 2022.05.30. 15:37:49

@Almandin: nem szállít minden NATO tagállam fegyvert az ukránoknak, az EU pedig nem ilyen szövetség.

Ménár Atya 2022.05.30. 15:41:53

@birkamenet:

"Ma is eltakarodsz ám bulgár birka a jó édes ruszki apádba, te fizetett putyini hazugság propaganda terjesztő.
A tömeggyilkos Putyinod Hágában fog lógni mint Szaddam Husszein diktátor társa. a nemzetkö "

Mki van Fitymatyi, már megint berezonált az utolsó agysejted :D

Szóval már megint az akasztósdis elmebajod jött elő ...
Azért meséld már el, te dk leghülyébb alattvalója, orbán ott ücsörög jakab miniszterelnök előszobájában bilincsbe verve, vagy már a lámpaoszlopon lóg , ahogy ezt állítottad.
Vagy épp megint előjött az elmebajod ahogy szokott, és ezt a mondatot sem voltál képes befejezni,
"nemzetkö" vagy megint nem tudtad kiegészíteni betűkkkel a dk-ban leírt fejtörőt, mint ahogy itt sem tudtad, ami azért valjuk be,még egy ötödikesnek is simán megy, csak neked nem kis butuska matyika :D:D
Nézzük csak az ostobaságod , hogy pillogtál amikor bebuktad ezt is:
youtu.be/mymvU1Yydvw?t=644
:D:D:D

birkamenet 2022.05.30. 16:10:40

@Ménár Atya:

Mi van Csuhás térdre Viktátor f.tyije előtt!, kaptál két perc szünetet az oboázásból, hogy robanj a netre és védd meg

birkamenet 2022.05.30. 16:13:43

@Ménár Atya:

és védd meg a putyint oboázó orbán gazdádat?

birkamenet 2022.05.30. 16:29:37

@Lesz még Magyar Köztársaság:

Te valami alternativ filmet nézel. A Nyugat egyelőre nem akarja aktivan kiseperni a ruszki Roncshaccsereget Ukrajnából, mert most még túl nagy a támogatottsága a vén szaros diktátornak.

Amint viszont egyre jobban rohad a ruszki muzsik élete, onantól egyre kevesebb kockázat lesz csapatokkal bevonulni Unrajnába és seperc alatt kitakaritani a ruszkikat, mint ahogy anno az USA takaritotta ki a kisruszki szerbeket Koszovóból.

A végső szentencia úgyis az, hogy az EU nem fog egy rövid türelmi dő után se tizmilliónyi ukrán menekültet felvenni, se eltartani nem fogja őket. Haza kell menniük és ehhez a ruszkikat ki fogják seperni egész Ukrajnából.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.05.30. 16:58:09

@Lesz még Magyar Köztársaság: " erre az öngyilkos lépésre. A Nyugat megcibálta a medve bajszát, erre tört ki ez a háború. Ha tovább cibálják, Ukrajnán kívül is odacsap, de csak védekezésből és csak utolsó lehetőségként"

Hát, nem. Putyin már rég eldöntötte a területszerzést, amikor a medve bajszát bárki is rángatta volna. 2007-ben már kijelentette, de a hadsereg modernizálását már korábban eldöntötte. Igen, támadó, nem védekezô hadsereget fejlesztettek.

Ménár Atya 2022.05.30. 17:00:04

@birkamenet:
Ne igyál több töményet nyugtatóra, mert meghal az utolsó agysejted is ostoba tök, aztán egy brokkoli is lenyom betű behelyettesítésben :D
youtu.be/mymvU1Yydvw?t=644

Ménár Atya 2022.05.30. 17:03:30

@birkamenet:
Szegény jobbikos nácikat kéne védeni, szexuális zaklatás lopás rágalmazás :D
Ezt hallottad, a náci vezíred is elmebajos lett mint te, a kis diktátor hülyegyerek újabb ökörsége:
"Jakab kizáratja a Jobbikból Potocskánét és börtönbe juttatja"
Azért meséld már el, te dk leghülyébb alattvalója, orbán ott ücsörög jakab miniszterelnök előszobájában bilincsbe verve, vagy már a lámpaoszlopon lóg , ahogy ezt állítottad.
Vagy épp megint előjött az elmebajod ahogy szokott, azt te is mész potocskáné mellé :D

Lesz még Magyar Köztársaság 2022.05.30. 17:24:08

@Igazamvanvagyigazamvan?: Én arról írtam, mikor fognak támadni nato országokat. Te valami másról.

Mankel 2022.05.30. 18:12:33

Nem kell félni. A kicsi majd megint elmegy béketárgyalni Putyinhoz és minden rendben lesz. Pont mint mielőtt az a szemét Ukrajna kiprovokálta, hogy megtámadja szegény Oroszország.

Ménár Atya 2022.05.30. 18:19:49

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Hát van az a mosogató aki annak képzeli magát, a másik hülye meg napóleonnak, és mindenkit felakaszt.
Aztán mindketten megkapták a nyeles algópyrint áprilisban, de lehet hogy kevés volt, mert most is félrebeszélnek még :D

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.05.30. 18:20:41

Baromság. Az oroszok nem fogják megtámadni a NATO-t. A NATO katonai költségvetése 1000 milliárd dollár, az oroszoké 50 milliárd. Hagyományos háborúban a gazdasági erő dönt. Az orosz haderő mítosza szétfoszlott.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.05.30. 18:22:03

@Ménár Atya: Az a választás tökéletesen megmutatta, hogy az elhülyíthető népet meg lehet venni. Budapesten ahol a többség nem függ az államtól és nem hülyíthető, sehol sem voltatok.

Ménár Atya 2022.05.30. 18:34:11

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Persze ez is baromság.
Ne add már elő hogy budapesten mindenhol 10-0-ra hozta az ellenzék az eredményt .....
De ha a választási eredményeket nézzük, akkor budapesten elhülyítették a prolikat, sehol máshol nem tudtatok nyerni.
Amúgy épp budapest függ legjobban az államtól, már egy szaros bkv-t sem tudnak az okostojás barátaid működtetni, a náci haverjaid pedig épp most marakodnak a hatalomért.
Ne B+ a demokráciátok.
Még jó hogy kibuktatok.
Fordítva ülsz a lovon megint ITMAN :D

Ménár Atya 2022.05.30. 18:41:58

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Ez így kicsit elvakult látásmód.
1.
Az oroszoknak semmi érdeke a nátót támadni, pénzkidobás.
2. Atomháborúhoz vezetne, így semmi értelme és pénzkidobás.
3. Semmiféle mitosz nem omlott le, jelenleg épp a nyugattal vív sikeres háborút, úgy, hogy kíméli a lakosságot, infrastruktúrát.
De ha felbőszítik és szétkúrja az áram-víz-üzemanyag-élelmiszer ellátást, akkor csak hátra kell dőlnie, és még eljöhet ez a pont is.
De láthatóan még nem erre törekszenek.
Ráadásul annyi atom fegyvere van, hogy senki nem kockáztatja, a közvetlen megtámadásukat.
Eddig hallottam, hogy az oroszok megadják magukat, nincs morál, nincs utánpótlás, elfogyott a lőszer, a tank , a rakéta ,putyin holnap meghal már mert olyan beteg stb stb.
A valóságban meg szépen elfoglaltak két magyarországnyi területet, és mennek előre, Zselé meg sír mint a fürdőskurva.
Hát igen, ezek visszalőnek, nem fegyvertelen orosz kisebbség, vagy épp magyar.
Jelenleg ukrajnának egyetlen esélye ha putyin ellen puccsot hajtanának végre, de ahogy olvasgatom az orosz videók kommentjeit ettől még messze van.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.05.30. 18:59:06

@0dzsud0: mondjuk te még a régi egy fokkal értelmesebb(?) fajtából lehetsz a többi propagandamajom között de agyhalott ballibezésnél és Gyurcsányozásnál sokkal többre neked sem futja.

CSOKKI MÁLNA 2022.05.30. 19:01:25

@csakeztengedte: Dehogyis..ukrán barátaidat kalapálják épp rommá a keleti katlanokban..Ezután pedig végleg elvágják majd az ukrán USA protektorátust a tengertől.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.05.30. 19:11:12

@Ménár Atya: jaj, ne fárassz! Pont Budapesten van a legtöbb multi alkalmazott, akiknek a nerlovagok a seggüket kinyalhatják. Engem euróban fizetnek , havonta kapom a jobbnál jobb állásajánlatokat, Orbánék kinyalhatják a seggem.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.05.30. 19:12:19

@Ménár Atya: Nehezedre esik az értő olvasás? nem azt írtam hogy nem fogják megátmadni?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.05.30. 19:13:59

Magyarország fordítja a legtöbb támogatást a családokra Európában. Csak az a gond hogy név szerint ismerjük őket.

Ménár Atya 2022.05.30. 19:38:20

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Mondjuk ez pont nem válasz semmire :)
Tehát akkor 10 -0 volt minden kerületben az eredmény mi? :)
Látod ez a gond veletek, a nyertes mindenkit képvisel, nálatok viszont csak ellenségkép létezik.
De ettől még mindig fordítva ülsz a lovon.
Hát gratulálok a fizudhoz, majd elvesszük :D:D

Ménár Atya 2022.05.30. 19:39:44

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Hülyegyerek, csak kiegészítettem az agymenésed, és pontosítottam a hülyeségeid :)

sutyerák 2022.05.30. 20:17:01

lófax áll tartalékban,nem 3-400 ezer mozgósítható katona,meg modern fegyverek.

a nagy hohohorgász 2022.05.30. 20:43:01

Azt az egyet megkerdeznem a teljes mellszelesseggel Ukrajna tamogatoktol, hogy ti milyen hiteles forrásra alapozzatok Ukrajna és az USA/nyugat artatlansagat?????

a nagy hohohorgász 2022.05.30. 20:51:54

Kb Ukrajna olyan támogatást kap most a nyugattol mint Sztálin kapott Hitler ellen. De az igazságot senki nem tudja.... én sem és TI SEM..... én a több pólusú világ miatt drukkolok az oroszoknak, mindaddig míg megallnak zahonynal, de ti azért drukkoltok az amcsiknak hogy bukjon Orbán..... szerintem ti szarabbak vagytok mint én!!!!!

Jager_ 2022.05.30. 20:57:11

Az, hogy Putyin és Oroszország folytatja e Európa felé agresszióját és megtámad e egy NATO tagállamot igazából nem kérdés. Csak az, hogy mikor és melyik tagállammal kezdi. Én Lengyelországra tippelek, mert ott koncentrálódik Moszkva ellen a legnagyobb NATO támogatottság és haderő. A lengyel haderő lenyomása Ukrajna után már könnyű feladat lesz.

a nagy hohohorgász 2022.05.30. 21:00:34

A ti erdeketek az hogy bármilyen áron bukjon meg Orbán, az én erdekem meg az hogy egyik nagyhatalom se nyerje túl magát.
Mivel saját kút főből is belatom hogy ez nagyon hajaz a fidesz itthoni tulnyeresere,de míg itthon a saját penztarcamon látom hogy nekem még a fidesz tulnyeresevel is jobb addig én baromira nem látom hogy a nyugat tulnyeresevel jobb lenne nekem.
Nagyon fontos hozzá tennem hogy azt sem szeretném ha a ruszkik tulnyernek magukat, csak legyen fék az usanak!!!!

a nagy hohohorgász 2022.05.30. 21:03:59

@Jäger_: mi alapján gondolod hogy tovább mennek? De most komolyan? Milyen hiteles forrás alapján???? Vagy kút főből??? Persze lehet igazad, de jelenleg mi támasztja alá ezt a magabiztos kijelentést?????

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.05.30. 21:08:36

@Jäger_:

"A lengyel haderő lenyomása Ukrajna után már könnyű feladat lesz."

Biztos igazad van, Ukrajna legyőzése után a NATO-t már gyerekjáték lesz szétzúzni

a nagy hohohorgász 2022.05.30. 21:08:43

@sutyerák: te megszamoltad???? Vagy honnan tudod???? Ha te tudod hogy nincs semmi tartalék akkor a NATO szerinted nem tudná? Ha meg tudja akkor mi a faszra vár???? Tehát vagdalkozhatunk de mi a fasznak????? Inkább arra kellene koncentrálni hogy Magyarországnak mi a jó, nem????? Szerinted Magyarországnak mi lenne a jó????

Ménár Atya 2022.05.30. 21:12:25

@Jäger_:
Erre azért nem vennék mérget.
Még akkor sem, ha nem állna a nátó a lengyelek háta mögött.
Nem gyáva emberek, és szerintem elég jól felfegyverezték őket már, és kevesen sincsenek, a nemzet egységes.

a nagy hohohorgász 2022.05.30. 21:27:57

@Ménár Atya: ha egy NATO tagorszagot megtamadna az orosz medve akkor viszont minden tiszta lenne. Ad1 ha usa valóban megvedene akár Magyarországot akár lengyeleket tuti világháború, ha viszont usa nem szállna bele az megmutatna a faszt megint kelet európa felé és visszatérunk a hideg háborúba!!!! Magyarország a ruszkik felé sosem kozelezodhet el katonailag, ezt Orbán jól csinálja szerintem. És azt is hogy az amcsik felé csak akkor ha az amcsik egy NATO ország felé történő támadás esetén 100%osan beszallnak!

a nagy hohohorgász 2022.05.30. 21:31:17

@Ménár Atya: én arra lennék kíváncsi hogy Magyarország a történelmi múltra visszatekintve miért nem kér semleges státuszt!!!! Vajon mi vagyunk hülyék vagy nem engedik?????

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.05.30. 21:37:48

@a nagy hohohorgász:

Ukrajna de facto ellenséggé válása után a semlegesség nem lenne jó ötlet

a nagy hohohorgász 2022.05.30. 21:50:12

@Kovacs Nocraft Jozsefne: én nem értem, hogy miért nem??? Ha ukrajna megtamad egy semleges országot az normális lenne???

a nagy hohohorgász 2022.05.30. 21:53:38

@Kovacs Nocraft Jozsefne: a pestiek kicsi fricskajara azért hozzá tenném hogy egyik ellensegunk sem butapestet akarja megszerezni hanem a mucsai parasztok lakta vidéket:))))))

a nagy hohohorgász 2022.05.30. 22:12:00

@Kovacs Nocraft Jozsefne: azt amúgy nagyon jól lehet érzékelni hogy 2 szomszédos országtól tudnánk megvedeni magunkat biztosan ilyen vagy olyan okok miatt, ez a kettő pedig ukrajna és Szerbia . Ez a két ország hadi fölényben van velünk szemben, és a mi oldalunkon kurvara nem all senki....

a nagy hohohorgász 2022.05.30. 22:12:55

@Kovacs Nocraft Jozsefne: kimaradt a "nem " ,szóval 2 országtól nem

Jager_ 2022.05.30. 22:19:27

@a nagy hohohorgász: Ember! Senkinek sincs semmilyen forrása semmire. Mindenki csak annyit tesz, hogy megpróbálja összerakni a bejövő input hírekből, a várhatót. Putyin fejébe nem láthatunk így még a a világ 3 legjobb hírszerzése (Moszad, CIA, MI6) sem tudja mit fog tenni. DE abból, ahogyan cinikusan mészároltatja embereit, ahogy megnyilvánul, ahogy biztos a győzelmében, az látszik, hogy a hapsi nem fog megállni.

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ukrajna legyőzése után LENGYELORSZÁG legyőzése a könnyű feladat, nem e a NATO. Ne legyünk már naIvak, hogy egy az egybe a NATO -val tesszük egyenlővé Lengyelországot. Ugyanaz lenne a forgatókönyv, mint Ukrajnában, csak katonákkal. Az oroszok lerohanják Lengyelországot, a lengyelek vesztenek, a NATO beküld fegyvert, embert, a piros gombot senki nem nyomja meg, a ruszkik győznek. Ennyi.

@Ménár Atya: Annak, hogy a lengyelek gyáva vagy nem gyáva emberek semmi köze a háborúhoz. És ahhoz sem hogy egységesek e. Országuk egy sík terep, tökéletes az orosz katonai offenzívához. És picsányi a haderejük az oroszhoz képest. EZ számít.

a nagy hohohorgász 2022.05.30. 22:25:37

@Jäger_: te a nyugat és zelenszkij nyilatkozataiban nem látod ugyanazt amit putyineban????
Ha a hírszerzők nem látják mit fog tenni az neked miért egyértelmű hogy tovább fog menni, hisz te irtad le hogy NEM LÁTJÁK MIT FOG TENNI!!!!!AKKOR MIÉRT BIZTOS HOGY TOVABBMEGY?????? Ellentmondasz magadnak....

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.05.30. 22:26:30

@a nagy hohohorgász:

"Ha ukrajna megtamad egy semleges országot az normális lenne???"

Nyilván nem, de ez esetben a NATO nem lenne köteles katonai erővel megvédeni bennünket. Most köteles lenne.

a nagy hohohorgász 2022.05.30. 22:27:38

@Jäger_: te okosabb vagy mint a moszad, cia.....?????

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.05.30. 22:29:36

@a nagy hohohorgász:

"a mi oldalunkon kurvara nem all senki...."

Csak az egész NATO. Legalábbis mindaddig, amíg Ukrajna nem lesz NATO-tag, amire szerencsére nulla esély van.

a nagy hohohorgász 2022.05.30. 22:31:53

@Kovacs Nocraft Jozsefne: így értem, de azért meg kellene vizsgálni egy osztrák semlegességi szerződést hogy ők milyen alapon ( feltételekkel) valasztottak a semlegesseget.... ha nem lenne következménye egy semleges ország megtamadasanak akkor mi értelme semlegesnek lenni? Biztos van valami apró betűs rész...

Jager_ 2022.05.30. 22:35:09

@a nagy hohohorgász: Ennyi jött le abból amit írtam. Baszki. Túl nagy igénybevételnek ne tedd ki magad. :)))

a nagy hohohorgász 2022.05.30. 22:35:18

@Kovacs Nocraft Jozsefne: figyelj csak, én akkor hiszek a natoban ha működik, remélem nem lesz szükség rá hogy eloszlassak minden ketelyem:)))))
Mert eddig a NATO még nem volt megtamadva se kívülről se belülről, talán jobb ez így. De addig viszont ketelyem van hogy mi lenne ha.....

a nagy hohohorgász 2022.05.30. 22:36:04

@Jäger_: miért nem válaszolsz inkább???? Hm???

a nagy hohohorgász 2022.05.30. 22:42:05

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ha egy semleges országot bárki megtamadhat következmények nélkül (mert ezt állítod) akkor színjátszás az egész ( amúgy szerintem is az) .de akkor miért hivatkozol natora vagy bármire?????? Ugyanaz van mint 100,2000 vagy 5000 éve!!!!!! erősebb kutya baszik, de a gyenge is baszik mert őt basszák.....

Argus_ 2022.05.30. 22:45:54

Azt azért érdemes kiemelni, hogy a 8-9 ország, aminek orosz lerohanására pár éven belül valóban számítani lehet , együttesen is alig tesznek ki egy mai felfegyverzett Ukrajnát (ami most tele van nyomva NATO-haditechnikával). A nyolcak területe (Csehország nélkül): 980 ezer km2, lakosságszáma: 86 millió. Ukrajna területe 603 ezer km, lakosságszáma 44 millió (háború előtt). Mondjuk legyen másfél - két Ukrajna az egész Kelet-európai régió. Ha Putyin ráküldi a hivatalos hadseregét (nem a jelenlegi ukrajnait) simán győzhetnek. A NATO persze közbelép majd hagyományos fegyverzettel (a vörös gombot nem lesznek hülyék megnyomni), de nagyon sok idő lesz nekik annyi cuccot beküldeni, ami fordíthat az erőviszonyokon. Ahogy ezt most is látjuk Ukrajnában.

birkamenet 2022.05.30. 22:48:43

@Kovacs Nocraft Jozsefne: " Remélem, hogy amikor ara kerül a sor, Magyarország megvétózza a sokszáz milliárd dolláros újjáépítési pénzeket csakúgy, mint az EU-tagságot"

Deméghogy meg lesz vétózva az putyin felszopó Józsi néni, az amit orbansiztán kapott volna EU támogatást, azt teljes egészében átcsatornázzák Ukrajnának. orbán gazdidnak meg ha pénz kell, akkor menjen koldulni Putyinhoz, hiszen az az ö haverja, nem az EU.

Jager_ 2022.05.30. 22:50:40

@Argus_: És tegyük hozzá: senki nem hajlandó tudomásul venni, hogy jelenleg Putyin csupán a készenléti állománnyal harcol Ukrajnában. Ez nagyon nem egyenlő az orosz hadsereg offenzív reguláris és sorállományával. Napok alatt tud egy milliós zsír új haderőt előteremteni, a jelenleg kaszárnyázott hadfelszereléssel. És 1 millió fővel kb annyi lesz neki az említett 8 ország, mint foxinak a lábtörlő.

birkamenet 2022.05.30. 22:53:30

@a nagy hohohorgász:

Hé te orrbefogós fideszkomcsi, há mit olvasok a Závecz felmérésben? A kétharmad fidernyák birka nem fogja megvédeni Magyarországot, ha putyin letámadná! Hanem még egy részük azonnal el is menekülne az országból!

Hát elmentek ti fidessnácik a retkes kurva anyátokba a HAZASZERETET-re nevelésetekkel. 56 kapcsán is azt ünneplitek, hogy az a pár ezer harcoló magyar pár nap alatt megadta magát, ti pedig boldogan éltetek a szovjet gazdáitok alatt három évtizeden át.

Most is ezt akarjátok visszahozni a tranzi Józsi néni szerelmeddel az élen.

Argus_ 2022.05.30. 22:54:01

@Jäger_: És van, ahol harcolniuk sem kell. Például nálunk. Nem csak mert 27 ezer fős a hadseregünk (2-3 orosz hadosztály), hanem mert Orbán úgyis parancsba adná a barátságos fogadtatás. Ebben biztos, hogy a Natonál gyorsabban tudna dönteni. Mire beindulna az észak atlantiak döntésmechanizmusa, a magyarországi laktanyáknál már ott lenne a parancsa a passzív fogadtatásra. Ennyi.

birkamenet 2022.05.30. 22:56:10

@bordon:

Ma is takarodsz vissza apádba, a fél Vörös Hadseregbe te ruszki hazugság propganda terjesztö selejt bulgár birka!

Ahogy a vén szaros putyin gazdád kinéz, neki már ne vegyél többet fésü készletet!

birkamenet 2022.05.30. 22:58:59

@a nagy hohohorgász:

Te diszhülyéje a NER-nek, mikor álltak le valaha a ruszkik a gyarmatositással, más népek leigázásával?

Az a NER sorvaszott agyad nem birja felfogni, hogy pont ezt látod ma is Ukrajnában a Krímtöl Kijevig?
Na pont ekkora barmok kellenek orbánnak, mint amilyen te vagy. Meg a másik kétmillió Gyözike eftársad.

birkamenet 2022.05.30. 23:04:15

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Józsi néni mekkora tudathasadásban vagy má, el se tudod dönteni, hogy Putyint nyaljad vagy vészhelyzetben a NATO seggébe bújj.
Nem bírod tartani a lépést orbán gazdid hintapolitikájával?

ez a nevem senki 2022.05.30. 23:07:48

ha hó
ápo
lók meg
int ki mar
adt birkamenet a szuri
osztásból

а nagy hohohorgász 2022.05.30. 23:43:11

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Jobban örülnék ha nem állna mögöttünk a NATO. Bejönnének az oroszok fel is ajánlanám nekik az összes nő rokonom.

а nagy hohohorgász 2022.05.30. 23:46:09

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Akkor mögöttünk nem állna senki. Maximum mögöttem a birka. Le is hajolnék!

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.05.30. 23:48:51

@Jäger_: nem hinném, hogy Putyin csak a hadserege töredékével gazdálkodna. Akkor nem lenne szüksége szír, azeri és csecsen segítségre.
A háború alakulása minden nappal gyengíti az oroszok renoméját.
Az indiaiak már visszamondták a T 90-es megrendelésüket, Kìna még lamentál a repülőgépekkel.
A többmilliós haderő pedig egy hoax.
Persze, lehet úgy, mint Sztálingrádnál, rohamot vezényelni, az egyiknél lőszer, a másiknál puska...de épp más hírek jönnek a frontról. Hullanak a magas rangú tisztek, dezertálnak a katonák, fellázadnak a parancsnokuk ellen.

Mondjuk szánalmas, ha a hivalalos állomány így reagál egy támadásra, mint az oroszok. Rálőnek a tankra, a személyset pedig szétszalad a szerjózsa minden irányába? Mi ez, az orosz Benny Hill show?

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.05.30. 23:52:34

@Jäger_: ja, azt tudod, hogy fogy az orosz haditechnika? Amiben amerikai, japán és dél-koreai elektronika üzemel?
Tudod mi kell a háborúhoz: pénz, pénz és pénz. Oroszország gdp-je az olaszt sem éri el!

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.05.30. 23:56:40

@Argus_: én nem hinném, hogy az orosz képes lenne bárkit megtámadni. Nincs pénze, az eddigiekben rengeteg tisztet vesztett, a csúcstechnikájuk kudarcos.
Tankjaik szétlőve, katonái temetetlenek, a légifölényt sem tudta biztosítani, még a kígyó-szigeteki csatája is egy vicc.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.05.30. 23:59:49

@Jäger_: nos, azt figyelmen kívül hagyod, hogy az orosznak biztosítania kell a hátországát is, a határait, a bábkormányait, és , ha megszállná Ukrajnát, akkor annak az egész területét.
Miközben kiköltekezett...

а nagy hohohorgász 2022.05.31. 00:04:44

@Igazamvanvagyigazamvan?: Őt a bányászoknak. Lemenne és feljönne a szén.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2022.05.31. 01:20:39

"Ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy több reakció is előfordulhat Brüsszel részéről." Brüsszelben az EU bizonyos döntéshozó szervei vannak, és nem a NATO-é.

Ha csupán egyetlen tagállamot is ér támadás, minden NATO tag előtt két opció állna: VAGY azonnal hadat üzen, és cselekszik, függetlenül attól, hogy megszállták-e az adott országot, VAGY azt mondja ki a vele kötött szövetség szart sem ér, innentől ő sem számíthat segítségre, minden szövetségese megtámadható. Ilyenkor nem bürokrácia, nem viták vannak, hanem világosan tisztázott kötelezettségek.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.05.31. 09:13:20

@a nagy hohohorgász:

"Mert eddig a NATO még nem volt megtamadva se kívülről se belülről,"

Talán nem véletlenül. Amúgy belső viszàly volt: Ciprus miatt török-görög.

a nagy hohohorgász 2022.05.31. 09:38:06

@Kovacs Nocraft Jozsefne: na látom te sem idmered a kérdőjelet... ha lehetne kérni arra válaszolj amit kérdeztem és ne másról hadovalj....

a nagy hohohorgász 2022.05.31. 09:40:24

ja az EU megszopatta a patast, ja bocs még sem :))))
Az a geci bj meg fidesz adóval szopatja a britteket....
Hát hiába, o1g súlytalan:))))

Visceroid 2022.05.31. 10:44:32

"Melyek lennének a következmények?"

Armageddon.

sírjatok 2022.05.31. 11:04:25

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Budapesten ahol a többség nem függ az államtól és nem hülyíthető, sehol sem voltatok. "

44% volt BP-n is a Fidesz, az milyen "sehol nem voltatok", ember?

Wildhunt 2022.05.31. 11:13:41

@bordon: azért az a rengeteg nyugati fegyver nem sokat ér hozzávaló lőszer meg információ nélkül. Ami nekünk van, az ukiknak meg nincs.

Argus_ 2022.05.31. 11:23:18

@Igazamvanvagyigazamvan?: Ugye nem hiszed komolyan, hogy egy 150 milliós országnak 2-3 százezres hadereje van, ami most Ukrajnában harcol Putyin parancsára. Ez egy készenléti létszám. Senkit nem hívtak be. Nincs is hadkélszültség, lévén, hogy hadgyakorlatnak tekintik az egészet. HA megtámadják az említett 8-9 Kelet-európai országot - amire szerintem 1-2 éven belül kb 100% hogy sor kerül - akkor összeáll az orosz hadsereg kb 1-2 millió fővel. Na, az fogja lerohanni a területet.

chrisred 2022.05.31. 11:30:31

@Argus_: A NATO katonailag erős országai feltehetően ugyanúgy csak fegyverzetet fognak küldeni, mint Ukrajnának, meg embargózni. A földrajzileg közel lévő országok a fenyegetettség miatt nem fogják a saját emberanyagukat feláldozni, a távolabbiak meg azért, mert politikailag nem kifizetődő egy olyan háborúba küldeni a választópolgáraikat, ahol nincs nagy esély a túlélésre. Putyin az ukrán háborúval sikeresen felmérte, hogy a jelenlegi nyugati politikusok között csak Chamberlainek vannak, Churchill egy sincs köztük.

Wildhunt 2022.05.31. 11:35:43

@a nagy hohohorgász: többet. A titkosszolgálati információk többet érnek, mint akármennyi rakéta. Moszkva, tábornokok kinyírása, az összes támadás előre tudása, stb.

birkamenet 2022.05.31. 12:23:28

@a nagy hohohorgász:

Te Viktátor seggcsimbókja, ugye hogy fel se tűnt neked a reggeli pályinka ködétől, hogy Johnson meg orbán a két legnagyobb EU bomlasztó, úgyhogy csak a magadfajta szellemi fogyatékosoknak örömteli látni, hogy ez a két illibernyák ugyanúgy rohasztja a nemzetgazdaságát.

birkamenet 2022.05.31. 12:28:33

@sírjatok:

Pucuska, orbánc gazdád évek óta naponta milliárdokat öntött Karigeri lejárató kampányaiba, oszt mégse hatott az agymosás. A fidernyák bandádat kiirtották Budapesten.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.05.31. 12:31:18

@Argus_: "Vlagyimir Putyin orosz elnök aláírt egy törvényt, amelynek értelmében a 40 évnél idősebbek is beléphetnek az orosz hadseregbe. A korhatár eltörlésétől azt remélik, hogy így több szakképzett embert toborozhatnak a seregbe.

AZ ÚJ TÖRVÉNY ÁLTAL „MAGAS PRECIZITÁSÚ FEGYVEREK MŰKÖDTETÉSÉHEZ" SZERETNÉNEK SZEMÉLYZETET TALÁLNI,
de toboroznának felcsereket, gépészeket és kommunikációs szakembereket"

Nem, nem gondolom, hogy általános mozgósítást rendeltek el.
Azt gondolom, hogy ez a nemháború aláásta az orosz haderő renoméját.
Vesd össze a náci Németország nyugati terjeszkedésével.
3 hónap alatt már rég be kell fejezni egy ilyen műveletet. Az nem indok, hogy csak a hadsereg egy töredéke. Ez öngól.
Elhasználták fegyvereiknek aránytalanul magas számát, segítséget kellett hívni, tankjaik, repülőik betliztek. Blamázs!

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.05.31. 12:36:17

@a nagy hohohorgász: akkor kicsit gondolkozzunk, Béláim!
Miért adóztatja meg BJ az olaj és gáztermelőket? Mert szarban van a költségvetés, két kézzel szórta a pénzt a Covid alatt, most meg nincs tartalék.
Miért adóztat Orbán? Mert szarban a költségvetés. Hogy mennyire? Orbán nem csak az olaj és gázcégeket extraadóztatja...

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.05.31. 12:38:47

@a nagy hohohorgász: és pont BJ , mint pozitív példa...hát, te se vagy egy zseni.
Épp bizalmatlansági szavazást készítenek ellene, a pártja szavazói elfordultak tőlük, ha vele futnak neki a választásnak, biztos a kudarc.

birkamenet 2022.05.31. 12:39:52

@chrisred:

Mivel az EU se felvenni, se eltartani nem fog 10-30 millió ukránt, ezért a ruszkik ugyanúgy ki lesznek egy napon takaritva, ahogy az USA seperc alatt kitakaritotta a szerbeket Koszovóból.

A nyugati erők már csak arra várnak ki, hogy a vén szaros elmebeteg putyin gazdasága megzuhanjon és a művi nimbusza lehulljon. Onnantól akár még Moszkváig is üldözhetik a ruszki Roncshaccsereget.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.05.31. 12:45:19

@Argus_: azért még egy valamit: a 200 ezer támadó vesztesége 30 ezer fő. Ez 15%.
Ezek képzett, jól felszerelt félprofik. Kiegészülve csecsen, azeri, szír profikkal.
Mekkpra lesz a veszteség egy amatőr, rosszul felszerelt hadsereg esetén?
Ez már nem a nagy honvédő.

a nagy hohohorgász 2022.05.31. 14:05:54

@Igazamvanvagyigazamvan?: azt is tudjátok okosok hogy orbancnak miért engedett az EU megint?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.05.31. 14:42:05

@a nagy hohohorgász:

"na látom te sem idmered a kérdőjelet... "

Talán mert nem volt kérdőjel ..

"ha lehetne kérni arra válaszolj amit kérdeztem és ne másról hadovalj...."

Ezt a hangnemet használd az alárendeltjeiddel, ne velem.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.05.31. 14:45:37

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"Ezek képzett, jól felszerelt félprofik"

Meg egy rakás 19-20 éves újonc, ahogy a hírekből kiderült. Ami szintén egy lesújtó látlelet az orosz hadseregről.

a nagy hohohorgász 2022.05.31. 15:14:29

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ez a kérdőjel "?".... szólj ha még mindig nem találod:))))

fkv.118 2022.05.31. 16:50:46

Nem vetne be a Nyugat atomot értünk, ez teljesen nyilvánvaló. Ugyanúgy a saját kis önös érdekeiket védik csak, mint 56-ban. Akkor is ígérték hogy segítenek, csináljuk csak, aztán semmi. Ugyanez lenne most is, Washingtont nem kockáztatnák Budapestért vagy Varsóért, hiába a kötelezettség. Az atom csak azt védi, akinek van. Épp ezért nekünk is rendelkeznünk kell vele, ha biztonságban akarunk lenni! Európában egyedül a franciákat és angolokat nem merné megtámadni Putyin, mert azok nem Washingont, hanem Párizst és Londont védik, ezek elleni támadásnál már lenne nuclear winter Moszkvában. De mi feláldozhatók vagyunk - ismét.

Ennek 2 következménye van:
1. A NATO szart sem ér, max a hagyományos fegyverzetére lehet valamelyest apellálni.
2. Irán / ÉKorea a büdös életben nem fog ezek után lemondani a saját atomról, hiszen látják ők is mire mentek az Ukránok a Krímért cserébe atomról lemondással. A mostani tutyimutyiság, az írott garancia semmibevétele értelemszerűen megerősítette őket abban a(z egyébként helyes) hitben, hogy nekik atom kell, csak az nyújt biztonsági garanciát, semmi más.
+1. Akinek még nincs, az is atomot fog akarni ezután.

Ha így nézzük, a mio kétkulacsos hinatpolitikánk helyes, ugyanis semmit nem nyerünk az USA érdekei mögé beállással (szankciózgatás), hiszen cserébe úgyse kapunk semmilyen védelmet, ha Putyinnak olyan kedve van, megint lehetünk ruszki gyarmat. Ezért fölösleges nekünk szolidarítani...

fkv.118 2022.05.31. 17:04:38

@Igazamvanvagyigazamvan?: És ezeket a magas precizitásho értő embereket hol kívánják megtalálni, a nyugdíjasokban, akik a CCCP magas precizitású Katyusáján szocializálódtak, vagy a könnyű állampolgársággal kecsegtetett külföldieknél, akik valószínűleg Washingtonban és Párizsban szerezték a Kalibr, Cirkon, Armata és hasonló ruszki fegyverek kezelési ismeretét? :D

fkv.118 2022.05.31. 17:15:05

@birkamenet: Az EU-t leginkább a saját önzése + tutyimutyisága bomlasztja. A franciák talán kilőnék az atomot Moszkvára, ha Budapestet találat érné? Nem? Akkor nekünk miért kéne az ő érdeküket néznünk, és nem a sajátunkét? Jelen helyzetben ruszki felszopóként vészelhetnénk át a legkevesebb veszteséggel a ruszki agressziót. Ugyanúgy gyarmat lennénk, mint ellenállás esetén, de legalább veszteség nélkül. Más lenne a helyzet, ha kölcsönös lenne a szolidaritás, és nem csak odadobható koncként kezelnének. Mert akkor nekünk is aszerint kell túlélési stratégiát választanunk. A mi célunk a Nyugathoz tartozás, de a túlélés még ennél is fontosabb.

fkv.118 2022.05.31. 17:24:24

@Lesz még Magyar Köztársaság: Sőt, a ruszkik csak úgy érhetik el a céljukat, ha lassan haladnak, és minél véresebben. Még a ruszki nemzetiségű ukránok nagy része is inkább ukrán mint ruszki, a fő ellenség Azovot is ilyen ruszkiukránok alapították. Ha még ők se kívánkáj a tezsvíreket, akkor a valódi ukránok vajon mennyire? A lakosság némi ksebbségtől eltekintve tehát ruszkiellenes, potenciális partizán (főleg ha már a házukat is lebombázták, családjukat lelőtték). Itt a ruszkik éljenző népet nem, csak területet nyerhetnek, ami nekik annál jobb, minél kevesebb ellenség lakja. Tehát érdekük a háborús bűncselekmény, a népirtás, elkergetés. Az üres földdel jobban járnak, ez számukra a legjobb nyereség. Ha partizánokat hagynak a hátukban, ebből is Afganisztán lesz. Melitopolban már el is kezdték a partizánkodást.

fkv.118 2022.05.31. 17:44:53

@Ménár Atya: Te nagyon beszoptad a ruszki propagandát, azok se állnak olyan fényesen, csak szájkaratéznak, mint az ukránok.

"Az oroszoknak semmi érdeke a nátót támadni, pénzkidobás."

Pedig pont ezt csinálják, Ukrajnát is a NATO tagság miatt támadták meg.

Hogy sikeres-e a háború a ruszkiknak? Még a bevonulás se történt meg, nemhogy a kivonulás. Afganisztánba ennél is könnyebb volt bemenni, aztán mégis ki kellett jönniük. Ilyenkor szokott jönni az a mantra, hogy "de ott hegyek vannak", na és Szíria + Irak? Aztán a "győzelem" után X évvel még mindig van ISIS-es akit le kell lőni.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.05.31. 17:49:11

Nnna, két fideszkomcsi egymásnak esik.
Én már csak egy kávét kérek! :))

fkv.118 2022.05.31. 17:50:29

@a nagy hohohorgász: Te milyen hírforrásból szedted hogy az ukránok támadták meg a Szovjetúniót, nem fordítva?

fkv.118 2022.05.31. 17:52:30

@a nagy hohohorgász: Vagy azért, mert április 4 csak neked felszabadulás, nekünk nem!

fkv.118 2022.05.31. 17:55:43

@a nagy hohohorgász: Talán mert bevallották? A 97es NATO határokat kérik vissza, hogy könnyen lerohanhassanak minket.

fkv.118 2022.05.31. 17:58:23

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Hol van itt a képletben a teljes NATO? Majd jönnek az amcsik segíteni, mint 56-ban? Amíg csak parádézni kell itt pár egyenruhással egy Hummerben, addig oké, megy, de nyílt harcot is vállalnának a ruszkikkal? Ahol már taktikai atom is hullhat a fejükre? Hiszen az interkontinentális rakétázás csak végszükségben indul be, amíg van még mit veszteni, addig nem nyomják meg a gombot, és hát KEurópa az nem pont az a hely, amiért beáldoznák Washingont és Las Vegast.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.05.31. 18:00:35

"Orbán csatát nyert az EU-ban, de Putyin mélyütést kapott"

Ezt el kell ismerni, Orbán jól taktikázott.

fkv.118 2022.05.31. 18:04:44

@a nagy hohohorgász: "ha usa valóban megvedene akár Magyarországot"

Persze, mint 56-ban...

а nagy hohohorgász 2022.05.31. 18:05:37

@fkv.118: Anyámnak a fogantatás napja volt. Nagymama mindig is emlegette a daliás orosz katonákat.

а nagy hohohorgász 2022.05.31. 18:06:33

@fkv.118: Nem kell megvédeni Magyarországot, javulni fognak a népességi adatok.

а nagy hohohorgász 2022.05.31. 18:11:14

@Argus_: Tényleg! Biztos ez a hatalmas orosz titkos taktika, hogy a képzetlen katonáikat küldik a mészárszékre, hogy elaltassák az ellenséget. Én is titokban szoktam leszopni a szomszéd bácsit, hogy a családom meg nem tudja.

fkv.118 2022.05.31. 18:14:07

@а nagy hohohorgász: Kiké? A magyaroké, vagy a cigányoké?

а nagy hohohorgász 2022.05.31. 18:21:54

@fkv.118: 45-ben is volt orosz vérfrissítés a családomban.

fkv.118 2022.05.31. 18:25:08

@а nagy hohohorgász: Az már Tel Avivban történt, a túlélés után!

а nagy hohohorgász 2022.05.31. 18:28:42

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: A nagymama - Isten nyugosztalja - hálából sokáig tartott Sztálin képet a szobájában.

а nagy hohohorgász 2022.05.31. 18:29:27

@fkv.118: Nem tudom. Szerintem igazából a nagymama sem tudta.

Éhes Ió 2022.05.31. 18:48:01

@а nagy hohohorgász: Nem kell kiteregetned itt az egész családod életét!

a nagy hohohorgász 2022.05.31. 18:48:34

@а nagy hohohorgász: kurt úrfi, köszi a kommenteket a nevemben, mindegyik 10ezer forintot hoz a kasszamra:)))))

epidermis 2022.05.31. 19:01:32

@fkv.118: Ukrajna nem a Krímért cserébe mondott le az atomfegyvereiről 1996-ban, hanem a Borisz Jelcin által ratifikált megnemtámadási szerződésért. Ezért nem hivhatja Putyin háborúnak a háborút, mert akkor "felrúgná" a szerződést. Ergo a saját "lelkiismeretét" is nyugtatja...

Fidesz bérszámfejtés 2022.05.31. 19:01:36

@a nagy hohohorgász: Ki engedélyezte a mellékállást a oroszoknál magának?

fkv.118 2022.05.31. 19:04:15

@epidermis: Pedig az atomfegyver az egyetlen megnemtámadási garancia. Nekünk is kéne.

a nagy hohohorgász 2022.05.31. 19:15:47

@Fidesz bérszámfejtés: milyen szocializmus ez ahol nem lehet fusizni:)))???
De jó z.sidó vagyok mert a kurt úrfi csinálta a melót én csak a pénzt kapom:))))

a nagy hohohorgász 2022.05.31. 20:10:20

Na melyik demokrata meri kommenttelni Orbán újabb uniós szopasat???? Csak van köztetek egy walesi bárd.....

a nagy hohohorgász 2022.05.31. 21:15:01

@a nagy hohohorgász: Orbánnal felmostak a padlót, haza felé meg kellett állnia Graz ban kezelesre, kedden hajnalban végre megbukott a patas, mondtam hogy kedden fog megbukni, Jakab petya már acsolja a bitofat az előszobában, Dobrev klarika már ma letargyalta az nyugati béreket a magyar dolgozóknak, az óvodások szivárvány színű lufit fújnak a szabadság téren, a cigányokat végre engedik dolgozni, végre a kutyák piaci áras farhatat kapnak és végre vége a diktatúrának!!!!!!!!

a nagy hohohorgász 2022.05.31. 21:41:41

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: de a legszebb az egészben, hogy az a köcsög kubatov úgy menekült el az országból hogy nem égette el a fidesz szavazók nevét, lakcimet és elérhetősegeit...... rettegek hogy most mi lesz....

a nagy hohohorgász 2022.05.31. 21:44:17

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: és tudod hova menekült a fidesz elitje hát nem oda menekültek ahová kosutth......

a nagy hohohorgász 2022.05.31. 21:45:51

@a nagy hohohorgász: na nem is oda ahova kádár.... hanem Brüsszelbe bmeg

a nagy hohohorgász 2022.05.31. 22:00:43

Na jöhetsz kurt úrfi és elmondhatod miért fehér a fekete:)))) kérlek az én nickedem csináld mert az plusz pénz nekem:)))) a jobboldali ellenőrök is ugyanúgy hülyék mint a balliberálisok:)))))) szóval termeljed nekem a pénzt:))))

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.06.01. 10:28:23

@fkv.118: igen. Úgy tůnik, a fiatalok nagyon nem értenek a hadifelszerelésekhez, vagy akik értettek, már meghaltak.
Úgy tűnik, a teljes mozgósítás előtt az önkéntesekre alapoznak.
Nos, nem gondolom, hogy ez az orosz hadsereg világuralmának bizonyítéka.

GyMasa 2022.06.02. 16:34:32

@chrisred:
Ha ez történne, az egyértelmüen a NATO azonnali végét jelentené.

chrisred 2022.06.03. 04:55:56

@GyMasa: Inkább az átalakulását.Vannak olyan országok, amik papíron NATO tagok, de a gyakorlatban már semmilyen formában nem tartoznak a szövetség kötelékébe, lásd Törökország.
süti beállítások módosítása